۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

آمادگی افتتاح پنج پروژه در بنادر شرق هرمزگان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از آمادگی افتتاح پنج پروژه دریایی و بندری در بنادر شرق هرمزگان طی هفته دولت خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۸۴۸۱
آمادگی افتتاح پنج پروژه در بنادر شرق هرمزگان
به گزارش مانا محمد محسنی با اعلام این خبر گفت : اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر برای گرامیداشت هفته دولت پنج پروژه دریایی وبندری در بنادرشرق آماده افتتاح دارد.
وی افزود : احداث بندرسیریک یکی از پروژه های مهم این حوزه جغرافیایی است  و همچنین چهار پروژه بندرجاسک، شامل احیاء برج سیاه وسفید، ساخت ونصب یک فروند رمپ چند منظوره، دوربین های مداربسته (cctv)، احداث و تجهیز مرکز کنترل ترافیک دریایی (vts) آماده افتتاح است که برای اجرای این پنج پروژه در مجموع 101 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است .
شایان ذکراست بندر شهید باهنر با برخورداری از سالن مسافری بین المللی استاندارد علاوه بر میزبانی از کشتی های کلاس کروز، سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشـگر و مسـافر بین المللی است؛ به طوری که سفرهای دریایی خارجی به صورت سه روز در هفته از طریق این بندر انجام می شود.همچنین برخورداری از 12 پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه‌ بین‌المللی جاده‌ای، آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و مهم در منطقه تبدیل کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار