۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

مرگ هر ساله 372 هزار نفر در آبهای جهان

سازمان سلامت جهانی در گزارشی اعلام کرد: هر ساله 372 هزار نفر در آبهای جهان جان خود را از دست می دهند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۸۱۴۳
مرگ هر ساله 372 هزار نفر در آبهای جهان
به گزارش گروه بین الملل مانا، Bruce Reid رئیس فدراسیون نجات دریایی بین المللی IMRF در پنجمین کنفرانس بین المللی تحقیق و جستجو در کوالالامپور مالزی با اشاره به آمارمنتشرشده از سوی سازمان سلامت جهانی گفت: 90 درصد از میزان مرگ و میرها در آب مربوط به آفریقا و آسیا است.
وی با بیان اینکه هر ساله 372 هزار نفر در آبهای جهان می میرند، ادامه افزود:انجام تحقیقات پیشرفته دریایی، سرعت بخشی به عملیات نجات، تقویت گروه تحقیق و جستجو، بررسی پتانسیل های همکاری و افزایش آگاهی نسبت به اهمیت امنیت دریا از جمله عواملی هستند که در کاهش میزان مرگ و میر در آبهای جهان تاثیرات شگرفی خواهند داشت.
"Bruce Reid" در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سوانح کشتی های مسافربری افزود: در سال 2016 در حدود 166 مورد تصادف کشتی های مسافربری رخ داده است که منجربه مرگ 18 هزار نفر در 37 کشور در سرتاسر دنیا شده است.
این مقام رسمی با اشاره به تعهد IMRF برای کمک به تحقیق دریایی و توسعه روش های نوین برای نجات آسیب دیدگان در آسیا گفت: دفتر منطقه ای ما در شانگهای چین که در مرکز منطقه ای آسیا مستقر است، آمادگی لازم برای هر گونه همکاری در این زمینه را دارد.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت:حضور پررنگ تر کمیته تحقیق و نجات آسیا برای کمک به بهبود عملیات نجات دریایی،همکاری بیشتر در مرزها و هم چنین استفاده از کارشناسان برای تبادل دانش و تجربه از جمله اقدامات مهم در این زمینه است.
دبیر کل آژانس دریایی مالزی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت امنیت در دریا گفت: امنیت واردات و صادرات کالاهایی مانند نفت و گاز از کشورهای خاومیانه به ژاپن، چین و کره که از طریق تنگه Malacca مالزی -یکی از مهم ترین مسیرهای تجاری دریایی در دنیا -انجام می پذیرد، ازاهمیت فوق العاده ای برای ما برخوردار است.
وی با مهم و ضروری دانستن امنیت تنگه Malacca و دریای جنوبی چین برای تضمین اقتصاد موفقیت آمیز گفت: در سال 2014، بیش از 70 هزار کشتی از این تنگه عبور کرده اند که پیش بینی می شود درراستای توسعه جهانی اقتصاد شاهد افزایش تعداد تردد کشتی ها  نیزباشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار