روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

کانال پاناما برخورد شناورها با دیوارۀ آبراه ها را تکذیب کرد

مقامات کانال پاناما ضمن تایید برخورد یک شناور با دیوارۀ یکی از آبراه های این کانال، خبر دو حادثۀ دیگر را تکذیب کردند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۷۹۶۰
کانال پاناما برخورد شناورها با دیوارۀ آبراه ها را تکذیب کردبه گزارش گروه بین الملل مانا، کانال توسعه یافتۀ پاناما در ماه گذشته درحالی اولین حادثه را تجربه کرد که در آن یک فروند شناور کانتینری به ظرفیت هشت هزار و 500 TEU به هنگام ترانزیت از آبراه Agua Clara با دیوارۀ آن که به اقیانوس اطلس منتهی می شود، برخورد کرد.
بر اساس این گزارش، مقامات کانال علت این برخورد را بدیِ شرایط جوی اعلام کردند و از تکذیبِ برخورد شناورهای Lycaste وCOSCO Panama Shipping به نرده های محافظتی خبر دادند.
این گزارش ضمن اشاره به عادی بودن برخورد شناورها با نرده های محافظتی به هنگام ورود به آبراه ها و محفظۀ آنها ادامه داد: در نقاطی که احتمال برخورد شناورها به دیواره های آبراه ها وجود داشته، نرده های حفاظتی نصب شده است.
بر این اساس و در اوایل سال جاریِ میلادی، فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل (ITF) در بررسی خود در خصوص ایمنیِ آبراه های جدید کانال توسعه یافتۀ پاناما ابراز نگرانی کرده بودند. آنان هشدار دادند که آبراه های جدید برای ترانزیت شناورهای نئوپاناماکس بسیار کوچک هستند. با این وجود، سازمان کانال پاناما (ACP) این بررسی را نادیده گرفت و اعتبار و صحت علمی آن را زیر سوال برد.
همچنین، از زمان افتتاح این کانال برای توسعۀ اهداف تجاری، بسیاری از خطوط کشتیرانی برای صرفه جویی در زمانِ سفرهای خود این مسیر جایگزین را انتخاب کرده اند. برای مثال ائتلاف موسوم به 2M که شرکت کشتیرانی مرسک و MSC سوئیس عضو آن هستند در ماه گذشته اعلام کردند تردد شناورها در خط آسیا- ساحل شرقی آمریکا از طریق کانال توسعه یافتۀ پاناما انجام می شود.
این گزارش در پایان و با اشاره به اظهار رضایتِ مدیر اجرایی کانال پاناما نسبت به عملیات شناورها با وجود گذشت تنها یک ماه از زمان افتتاح این کانال افزود: درخواست روزافزون صنعت دریانوردی برای تزانزیت از کانال توسعه یافتۀ پاناما حاکی از اعتماد این صنعت به کانال و تاثیر شگرف آن بر آیندۀ تجارت دریانوردی است.
لازم به ذکر است، کانال توسعه یافتۀ پاناما از زمان افتتاح خود شاهد ترانزیت 69 فروند شناور نئوپاناماکس بوده است که در این بین به ترتیب40 فروند شناور کانتینری، 24 فروند شناور حمل LPG، سه فروند شناور حمل خودرو و دو فروند شناور حمل گاز طبیعی مایع حاضر بودند. افزون برآن تاکنون 250 رزرو برای ترانزیت از کانال انجام شده است که هفت مورد از آنها به شناورهای کروز تعلق دارد.
 ترانزیت های اصلیِ کانال توسعه یافتۀ پاناما از زمان افتتاح تا به امروز در تاریخهای  26 ژوئن، شناور COSCO Panama Shippingـ27ژوئن اولین شناور حمل گاز مایع NYK Lycaste Peaceـ 6جولای اولین شناورحمل خودرو NYK Iris Leader ـ 25جولای ترانزیت اولین شناور حمل گاز طبیعی مایعMaran Gas Apollonia صورت گرفت. 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار