۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

بازدید نمایندگان ایتال فلوید ایتالیا از منطقه آزاد اروند

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: نمایندگان شرکت نفتی ایتالیایی ایتال فلوید- از شرکت های بزرگ نفتی جهان- از زیرساخت های منطقه آزاد اروند دیدن کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۷۹۱۷
بازدید نمایندگان ایتال فلوید ایتالیا از منطقه آزاد اروند
محمد رضا معتمدی در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: نمایندگان این شرکت در دیدار با مسئولان این سازمان، زیرساخت های این منطقه را برای سرمایه گذاری مورد بررسی قرارداد.
وی اظهار داشت:مذاکره با شرکت نفتی ایتال فلوید و ثبت شرکت و تامین فضای صنعتی مورد نیاز در شهرک صنعتی آبادان برای دریافت اطلاعات تولید زود هنگام از موارد بحث شده در جلسه مشترک مسئولان منطقه آزاد و نمایندگان این شرکت ایتالیایی بود.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت:این شرکت دارای تجارب ، دانش و فناوری در حوزه تولید زودهنگام نفت و خدمات حفاری و سرچاهی است و به دنبال حضور در میادین مشترک و غیرمشترک نفتی ایران و عراق است.
معتمدی تصریح کرد: منطقه آزاد اروند به دلیل همجواری و نزدیک ترین فاصله جغرافیایی با میادین اصلی و بزرگ نفتی ایران و عراق ودسترسی هوایی و ریلی و دریایی آزاد و بزرگراه های متعدد، مکانی مناسب سرمایه گذاری این شرکت های خدمات و پشتیبانی صنعت نفت و به ویژه شرکت ها به خدمات حفاری و تولید و زیرساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع بالادستی و پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی است.
وی افزود: در این راستا تاکنون چندین شرکت مهم و معتبر اروپایی و آسیایی اقدام به مذاکره و ثبت شرکت و تامین فضای مورد نیاز صنعتی در منطقه آزاد اروند کرده اند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت : شرکت ایتالیایی ایتال فلوید نیز از جمله این شرکت هاست که ابتدای مردادماه جاری اقدام به مذاکره ثبت شرکت و تهیه و تامین فضای صنعتی مورد نیاز و همچنین اخذ مجوزهای ذیربط کرده است .
سازمان منطقه آزاد اروند بسترهای مناسب قانونی و پتانسیل های متعدد منطقه در زمینه های صنعت، تجارت و خدمات با توجه به موقعیت جغرافیایی نیروی انسانی ماهر، قابلیت ها و امکانات و زیر ساختهای صنعتی ،تجاری و خدماتی موجود، زمینه رشد چشمگیر منطقه آزاد در مدت کوتاه فعالیت خود را فراهم کرده است.
تاکنون شرکت هایی از کره جنوبی ، چین ،امارات متحده عربی ، کویت و عراق در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت بوده که با داشتن ظرفیت حمل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار