۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

رشد25 درصدی سفرهای دریایی به جزیره کیش

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از رشد 25 درصدی سفرهای دریایی طی تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۸۹۴
رشد25 درصدی سفرهای دریایی به جزیره کیش
محب علی خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با آغاز جشنواره تابستانی کیش شاهد رونق بیش از پیش گردشگری در جزیره کیش هستیم.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به متفاوت برگزار شدن جشنواره تابستانی کیش 95 در مقایسه با سالهای گذشته عنوان کرد: امسال این جشنواره هدف مندتر و شادتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه جشنواره تابستانی کیش از عید سعید فطر آغاز به کار کرده است، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این جشنواره تا عید غدیر خم و پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره تابستانی با ارائه برنامه های مفرح و خدمات با کیفیت و کاهش نرخ ها، فضای مناسبی را برای ورود بیشتر گردشگران به کیش فراهم خواهد کرد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: بر اساس آمار اخذ شده توریسم جزیره در مجموع در این مدت با رشد 16 درصدی همراه بوده است.
وی همچنین از رشد 25 درصدی سفرهای دریایی به مقصد جزیره کیش از زمان برگزاری جشنواره تابستانی خبر داد و گفت: تعدادی از گردشگران از بندر چارک و از طریق سفرهای دریایی وارد جزیره می شوند.
خدایی اذعان داشت: برخی از گردشگران که معمولاً از استان های همجوار استان هرمزگان به کیش سفر می کنند، تمایل دارند با خودروهای شخصی خود از طریق لندینگ کرافت ها به جزیره وارد شوند.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین بر اساس آمار اخذ شده از شرکت هوایی فعال در مسیر جزیره کیش، در این مدت سفرهای هوایی به جزیره کیش با رشد 16 تا 18 درصدی همراه بوده است.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش اذعان داشت: به منظور افزایش جذب گردشگر با تمهیدات اندیشیده شده از سوی سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت های هواپیمایی در زمان برگزاری جشنواره تابستانی کیش، تخفیفات مناسبی را به گردشگران ارائه می دهند.
خدایی در ادامه از رونق فعالیت کلوپ های دریایی در قسمت های مختلف جزیره کیش خبر داد و گفت: در این کلوپ ها انواع ورزش های دریایی مفرح به گردشگران ارائه می شود که بسیار مورد استقبال آنها نیز قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال تعدادی کلوپ دریایی جدید افتتاح شد، بیان کرد: تقاضاها برای افزایش کلوپ های دریایی همواره به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه می شود اما در تابستان امسال کلوپ جدیدی مورد بهره برداری قرار نگرفته است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه همچنین در خصوص مکان های اقامتی جزیره گفت: هم اکنون تمام واحدهای اقامتی فعال درجزیره اعم از هتل و هتل آپارتمان با ارائه تخفیفات ویزه به گردشگران خدمات رسانی می کنند.
خدایی همچنین به فعالیت هتل دریایی ترنج در جزیره اشاره کرد و گفت: این هتل که از اوایل امسال به بهره برداری رسیده بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش، هتل دریایی ترنج هم اکنون به یک جاذبه مهم توریستی برای جزیره تبدیل شده است.
وی در خصوص توقف ورود گردشگران ایرانی به ترکیه و تاثیر آن بر رشد گردشگری جزیره کیش، تصریح کرد: با بسته شدن مرزهای ترکیه، تبلیغات دفاتر خدمات مسافرتی برای ورود تورهای گردشگری ایران به کشورهایی نظیر گرجستان و آذربایجان افزایش یافته است.
خدایی اذعان داشت: بنابراین نمی توان گفت که بسته شدن مرزهای ترکیه به روی گردشگران ایرانی باعث رونق توریسم در جزیره کیش شده است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: گردشگران همواره مقاصد گردشگری خود را متناسب با تمایلات خود انتخاب می کنند و به تبع آن، گردشگران ورودی به جزیره کیش نیز همواره با اهداف خاص خود به این جزیره سفر می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار