روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

ترانزیت اولین شناور حمل LNG از کانال جدید پاناما

کانال توسعه یافتۀ پاناما شاهد ترانزیت اولین شناورِ حمل LNG از آبراه های جدید و آغازی برای ورود فعال ترین بخش کشتیرانی به آبهای منطقه بود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۷۷۹۴
ترانزیت اولین شناور حمل LNG از کانال جدید پانامابه گزارش گروه بین الملل مانا، شناور Maran Gas Apollonia که در اجارۀ شرکت شلِ هلند است با طول 289 و عرض 45 متر، به کانال توسعه یافتۀ پاناما رسید. مبدا حرکت این شناور ترمینال Sabine Pass LNG واقع در ساحل خلیج آمریکا بود.
بر اساس این گزارش، مدیر اجرایی و رئیس کانال پاناما در خصوص ورود شناور حمل LNG گفت: ترانزیت اولین شناور حمل LNG از آبراه های کانال پاناما در تاریخچۀ این مسیر آبی، مرحله ای برجسته است و تجارت LNG از توسعه کانال پاناما بهرۀ بسیاری خواهد برد و انتظار داریم ورود شناورهای بیشتری از این نوع را شاهد باشیم.
این گزارش ادامه داد: کانال توسعه یافتۀ پاناما می تواند 90 درصد از شناورهای تانکر حمل LNG را در خود جای دهد. بر همین اساس، پیش بینی می شود کانال تاثیر بسیار شگرفی در جریان جهانی شناورهای حمل LNG داشته باشد.
این گزارش در پایان ضمن اشاره به موقعیت آمریکا به عنوان برترین صادرکنندۀ LNG در پنج سال آینده افزود: کانال، امکان ترک شناورها از ساحل خلیج و شرق آمریکا را به مقصد آسیا فراهم می سازد تا شناورها از کاهش زمان سفرهای دوسره و رسیدن آن به 28 روز بهره مند شوند. افزون بر آن، شناورها می توانند از این طریق محصولات گازی آمریکا را به مراکز اصلی واردکنندۀ رقیبِ آسیا ارسال کنند. همچنین، شناورهایی که ساحل خلیج آمریکا را به مقصد کرانۀ غربیِ آمریکای جنوبی ترک می کنند، شاهد صرفه جویی در زمان خواهند بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار