۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

لغزش تجارت در بازار جهانیِ فراساحل

بزرگترین شرکت ارائه دهندۀ خدمات فراساحل در سنگاپور، ضمن اشاره به افزایش نسبی قیمت نفت و فعالیت های بازار آفریقای غربی از شرایط چالش برانگیزِ تجارت در بازار جهانیِ فراساحل خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۵۴۵
لغزش تجارت در بازار جهانیِ فراساحلبه گزارش گروه بین الملل مانا رئیس شرکت ارائه دهندۀ خدمات فراساحل (EMAS) دربارۀ وضعیت نامساعد بازار جهانی در بخش فراساحل گفت: با وجود افزایش نسبی قیمت نفت و در مقابل عملکرد نامساعد در بازار جهانیِ فراساحل انتظار بهبودِ سریع را در بازار جهانی نداریم؛ ولی امیدواریم که شاهد وضعیتی متعادل در این بازار باشیم. همچنین، در تلاشیم تا با نظارت دقیق بر قیمت ها کارآیی و بهره وری در بخش فراساحل را ارتقا بخشیم.
بر اساس این گزارش، بازار آفریقای جهانی در حال توسعۀ فعالیت های روزافزون خود در بخش فراساحل است و شرکت فراساحل EMAS در تلاش است با هدف کسب درآمد از منابع مختلف تجارت خود را از طریق مقرِّ اصلی آن در آسیای جنوبی به منطقۀ آفریقای غربی و دیگر مناطق گسترش دهد.
این گزارش در ادامه و با اشاره به کساد در بخش فراساحل افزود: EMAS در سه ماهۀ سوم سال مالیِ 2016 میلادی 23 میلیون و 15 هزار دلار ضرر کرد؛ این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته میلادی توانست کسبِ سود پنج میلیون و 18 هزار دلاری را تجربه کند. افزون بر آن، کاهش 40 درصدی سود سال به سال شرکت سنگاپوری ریشه در افت درخواست ها و سفارشات مازاد ظرفیت در بخش شناورهای تدارکاتی فراساحل داشت.
بر همین اساس، هلدینگ Ezra وابسته به شرکت فراساحل EMAS در وضعیت بدتری قرار دارد؛ چرا که در پایان سال مالیِ خود شاهد زیان 242 میلیون 87 هزار دلاری بود.
این شرکت سنگاپوری با اشاره به عملکرد مالی خود در 12 ماه آینده خاطر نشان کرد: با وجود اعمال فشار بر نرخ اجاره و کارایی شناورها، عملیات فراساحل و بخش خدمات تولید با چالشی بحث برانگیز روبه رو می شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار