۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
هفته جاری انجام می شود:

از سرگیری فعالیت پتروشیمی بوعلی سینای بندر ماهشهر

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ابوعلی سینای بندر ماهشهرگفت: با پایان موفقیت آمیز آتش سوزی ، این مجتمع صنعتی طی هفته جاری فعالیت خود را از سرمی گیرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۶۳۴۶
از سرگیری فعالیت پتروشیمی بوعلی سینای بندر ماهشهر
به گزارش مانا ، محمدرضا صاحب نسق در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی در ماهشهر افزود:ازسرگیری فعالیت پتروشیمی ابوعلی سینا ، با استفاده از توانمندی های داخلی و بومی انجام می شود.
وی از مجموعه شرکت ملی نفت خیز جنوب ، شرکت ملی حفاری ایران ، استانداری خوزستان ، آتش نشانی ، ، کارگران ، ایمنی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزیر نفت که در مهار آتش سوزی نقش آفرینی کردند تقدیر کرد و گفت: این یک عملیات موفقیت آمیز ملی بود که در سایه همگرایی همه نیروهای تلاش گر به صورت جهادی و فداکارانه به سرانجام رسید.
آتش سوزی در این مجتمع از روز چهارشنبه در مخزن c2001 و برج 121متری 8001 در دو مرحله سبب ایجاد حریق وسیع شد بطوری که همه امکانات برای مهار آتش بسیج شد.
وزیر نفت نیز با حضور در ماهشهر و بسیج نیروهای عمل کننده نقش مهمی در مهار این حریق بی سابقه ایفا کرد.
زنگنه هرگونه خرابکاری در پتروشیمی ابوعلی سینای ماهشهر را رد کرد و گفت: علت این حادثه فنی است و بزودی مقصران احتمالی این حادثه معرفی می شوند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز که برای هماهنگی در مهار این حریق به بندر ماهشهر رفته بود به خبرنگاران گفت: مهار آتش بدون تلفات جانی و با حداقل خسارات مالی  انجام شد.
وی همچنین از مشارکت نزدیک اداره کل بنادر و دریانوردی در مهار این آتش سوزی تقدیر کرد و گفت:در عملیات مهار این آتش سوزی همکاری بین بخشی وملی قابل تقدیر است. 
برآورده ها نشان می دهد که این آتش سوزی 60 میلیون یورو خسارت وارد کرده است که باید از سوی شرکت های بیمه گر پرداخت شود.
منصور قمر فرماندار ماهشهر نیز با بیان اینکه این آتش سوزی هیچگونه سرایتی به دیگر واحدهای پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر وارد نکرده است افزود: با مهار آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی ابوعلی سینای ماهشهر ، وضعیت این شهرستان به حالت عادی بازگشته است.
منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر با 21 واحد پتروشیمی و تولید سالانه 17میلیون تن فراورده پتروشیمیایی ، بزرگترین قطب تولیدات پتروشیمی در ایران و خاورمیانه بوده و در شمال غرب خلیج فارس واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار