۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

پرداخت عوارضِ ترانزیت برای تردداولین شناوردرکانال پاناما

شناور کانتینری نئوپاناماکس MOL Benefactor با پرچم هنگ و هنگ پس از افتتاح کانال توسعه یافتۀ پاناما، اولین شناوری کانتینری است که با ظرفیت هشت هزار و 900 TEU عوارض ترانزیت از این کانال را پرداخت کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۲۶۴
پرداخت عوارضِ ترانزیت برای تردداولین شناوردرکانال پانامابه گزارش گروه بین الملل مانا، شناور نئوپاناماکس MOL Benefactor برای تزانزیت از کانال توسعه یافتۀ پاناما با ظرفیت مجموع هشت هزار و 900 TEU و بار هفت هزار و 100 TEU اولین شناوری است که برای عبور از کانال توسعه یافتۀ پاناما ملزم به پرداخت عوارض 841 هزار دلاری شد.
بر اساس این گزارش، شناور مذکور با طول 336 متر، عرض 48.25 متر و آبخور مجاز برای ترانزیت 12.36 متر ساختِ سال 2016 میلادی است. لازم به ذکر است، آبخور مجاز حداکثری این شناور به 15.5 متر می رسد.
این گزارش در ادامه با اشاره به مسیرهای حرکت این شناور کانتینری افزود: سفر این شناور از بندر Quingdao در چین آغاز شد و قرار است در بنادر نینگبو و شانگهایِ چین، بوسانِ کرۀ جنوبی، MIT پاناما، نیویورک، نورفولکِ ایالت ویرجینیا و ساوانا در ایالت جورجیا لنگر بیاندازد و پس از آن به آسیا بازگردد.
این گزارش در پایان و با اشاره به افزایش عوارض پرداختی از تاریخ یکم آوریل و پرداخت آن از سوی شناورهای پاناماکس و نئوپاناماکس ادامه داد: از این پس باید شناورها بر اساس میزان بار و ظرفیتِ خود، عوارضِ ترانزیت را پرداخت کنند. بر همین اساس انتظار می رود تردد شناورهای پاناماکس در آینده ای نزدیک دو تا سه برابر افزایش یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار