۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

کانال توسعه یافتۀ پاناما رسما افتتاح شد

کانال توسعه یافتۀ پاناما با حضور رئیس جمهوری پاناما و همراهی بیش از 20 هزار نفر از ناظران، نمایندگان بین المللی، مشتریان این کانال، مالکان شناورها و روسای خطوط کشتیرانی به طور رسمی افتتاح شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۱۲۰
کانال توسعه یافتۀ پاناما رسما افتتاح شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، رئیس جمهوری پاناما از افتتاح رسمی کانال توسعه یافتۀ پاناما با حرکت شناور کانتینری موسوم به «کاسکو شیپینگ پاناما» با ظرفیت 9 هزار و 478 TEU و پرچم جمهوری جزایر مارشال در آبراه های Pacific Cocoli خبر داد.
بر اساس این گزارش، علاوه بر ناظران بین المللی در این مراسم، رئیس جمهوری هفت کشور دیگر از جمله تایوان و اسپانیا نیز حضور داشتند. این شناور سفر خود را صبح زود با رسیدن به آبراه های Atlantic Agua Clara آغاز کرد و رئیس جمهوری پاناما، مدیر سازمان کانال پاناما و مدیر کشتیرانی Coscos در جریان ورود این شناور به کاپیتانِ آن خوش آمد گفتند.
این گزارش در ادامه افزود: سومین مسیر آبی که در روز افتتاحیه معرفی شد، دو آبراه با سه سطح یا سه حفره دارد. حفره های آبراه 427 متر طول، 55 متر عرض و 18.3 متر عمق دارند که در مقایسه با کانال پانامای قدیمی، طول و عرض آن به ترتیب 40 و 60 درصد افزایش یافته و مجهز به سیستم حوضچه های ذخیرۀ آب است. این حوضچه ها همچنین در مقایسه با آبراهای اصلی هفت درصد در مصرف آب صرفه جویی می کنند و میزان ذخیرۀ آب در هر سد بالابر را تا 60 درصد افزایش می دهد.
بر همین اساس، عملیات تجاری از روز دوشنبه با ترانزیت تانکر LPG به نام Lycaste Peace متعلق به کشتیرانی NYK ژاپن آغاز شده است. همچنین، کانال توسعه یافتۀ پاناما شاهد ترانزیت شناورهای نئوپاناماکسی خواهد بود که سه برابر از پاناماکس های قبلی بزرگتر هستند و می توانند کالاهایی مانند LNG را از ساحل خلیج آمریکا به کشورهای آسیایی به ویژه کرۀ جنوبی و ژاپن ارسال کنند.
ناگفته نماند، نام اصلی این شناور Andronikos بود که به موجب افتخار ترانزیت افتتاحیه به «کاسکو شیپینگ پاناما» تغییر نام یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار