۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

بارگیری نخستین محموله صادراتی نفت کوره از عسلویه

مدیرعامل شرکت فراسکوی عسلویه گفت: نخستین محموله صادراتی نفت کوره مازاد پالایشگاه‌های داخلی کشور به ظرفیت30 هزار تن از عسلویه بارگیری و صادر شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۵۹۰۳
بارگیری نخستین محموله صادراتی نفت کوره از عسلویهبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، رامین مرآتی با بیان اینکه اسکله فراسکوی عسلویه بزرگ ترین اسکله مواد نفتی کشور است اظهار داشت: این شرکت اکنون دو اسکله دارد که اسکله شماره 2 آن با ابعاد 324 متر طول و 15 متر عمق پارسال به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به ظرفیت اسکله شماره 1 افزود: اسکله شماره 1، نیز به طول 214 متر و عمق 10 متر برای پهلوگیری کشتی‌های 30 هزار تنی مناسب است.
مدیرعامل شرکت فراسکوی عسلویه با اشاره به این که امروز نخستین محموله صادراتی نفت کوره از عسلویه بارگیری شد، گفت: این محموله 30 هزار تنی، نفت کوره مازاد پالایشگاه‌های داخلی کشور است که با تانکر به بندر عسلویه منتقل و سپس صادر شد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون فرآورده مازاد پالایشگاه اصفهان در مخازن این بندر ذخیره می شود و قرار است با هماهنگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران مازاد فرآورده های نفتی پالایشگاه‌های اراک، شیراز و تهران نیز به این بندر انتقال یابد.
مرآتی با اشاره به این‌که فاز نخست این اسکله دارای هشت مخزن به ظرفیت 350هزار بشکه است بیان کرد: طرح جامع توسعه تهیه شده که در زمینی 50 هکتاری مخازنی به ظرفیت هشت میلیون مترمکعب ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت فراسکوی عسلویه گفت: در آینده هفت پست اسکله جدید به این اسکله‌ها افزوده می‌شود.
برچسب ها: عسلویه
ارسال نظرات
آخرین اخبار