۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
امام جمعه هندیجان:

مشکل صیادان باید اساسی حل شود

امام جمعه بندر هندیجان گفت: مشکلات صیادان این منطقه باید به صورت اساسی و ریشه ای حل و فصل تا اشتغال جوانان تامین شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۵۸۸۱
مشکل صیادان باید اساسی حل شود
حجت الاسلام علی شمیل پور در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه باید مجوز صید برای صیادان منطقه صادر شود گفت: بارها به دریابانی ، شیلات و مسئولان مربوطه اعلام کردیم که آیا شما به صیادان مجوز داده اید که آنها نگرفته باشند؟ اگر مجوز به صیادان داده اید اما آنان از شما نگرفته اند آن موقع شما حق دارید.
وی افزود: شغل مردم این منطقه صیادی و تجارت است. ما باید اجازه دهیم جوانان در فضای کسب و کار وارد شوند و به قاچاق کالا روی نیاورند.
امام جمعه هندیجان با تقدیر از فرماندار این شهرستان بندری که پیگیر مشکلات صیادان این منطقه است خاطر نشان کرد: حل مشکلات صیادان بصورت مقطعی، مشکلی را حل نمی کند باید اشتغال پایدار در بندر هندیجان ایجاد شود.
وی در ادامه با انتقاد از عدم صدور مجوز برای پرورش آبزیان در رودخانه زهره از سوی شیلات گفت: اگر این کار صورت گیرد هزاران جوان این منطقه مشغول کار خواهند شد و فقر از این منطقه ریشه کن می شود.
شمیل پور با اشاره به ظرفیت های آبزی پروری در هندیجان با وجود دسترسی به آبهای ساحلی خواستار اجرایی شدن طرح پرورش میگو در منطقه  شد.
شایان ذکر است در ماه جاری صدها صیاد هندیجانی فاقد مجوز صید، خواستار صدور مجوز برای فعالیت صیادی در صیدگاههای بحرکان و سجافی شدند اما شیلات خوزستان با درخواست آنان موافقت نکرد.
اداره کل شیلات خوزستان اعلام کرد: صدور مجوز تنها از سوی سازمان شیلات کشور صادر می شود و مدتها است به علت فشار بیش از حد به منابع و ذخایر آبزیان دریایی منطقه هیچگونه مجوز جدید صیادی صادر نمی شود.
حدود یک سوم حجم صید بنادر صیادی خوزستان در هندیجان انجام می شود همچنین اروندکنار، هندیجان، آبادان، ماهشهر و خرمشهر از بنادر مهم صیادی خوزستان به شمار می روند.
  
برچسب ها: هندیجان صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار