۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

ارائه آمار غلط صید کیلکا از سوی سازمان شیلات ایران

ارائه آمار غلط از صید کیلکا و سرپوشانی بر روند کاهشی صید این گونه ماهیان در راستای عدم ارائه خسارات به صیادان صورت می گیرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۸۱۳
ارائه آمار غلط صید کیلکا از سوی سازمان شیلات ایران مدیر عامل اتحادیه کیلکاگیران استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص آماری که از سوی سازمان شیلات ایران مبنی بر عدم کاهش صید کیلکا در آبهای مازندران اعلام شده است، گفت: این امر جزو سیاست های این سازمان محسوب می شود.
به گفته این مقام مسئول در اتحادیه کیلکاگیران استان مازندران در صورتی که سازمان شیلات ایران بر کاهش میزان صید دلالت کند، آنگاه صیادان می توانند نسبت به اخذ خسارات از این سازمان اقدام کنند.
وی تصریح کرد: بنابراین سازمان شیلات ایران برای جلوگیری از اقدام صیادان نسب به اخذ خسارت از این سازمان، هر ساله اعلام می کنند که کاهش صید صورت نگرفته است.
این مقام مسئول در اتحادیه کیلکاگیران استان مازندران عنوان کرد: هر فروند شناور کیلکاگیر برای اینکه بتواند هزینه های خود را تامین کند حداقل باید سالانه 350 تن صید داشته باشد.
این فعال بخش خصوصی در امر صادرات آبزیان در استان مازندران گفت: این در حالی است که سال گذشته هر شناور کمتر از 300 تن کیلکا صید کرده است و این به معنای وارد شدن ضرر و زیان صیادان و مالکان شناورهای کیلکا است.
وی یادآور شد: بر اساس آمار اخذ شده در سال گذشته در مجموع کمتر از 12 هزار تن ماهی کیلکا در آبهای مازندران صید شد ه است که این امر حاکی از کاهش 35 درصدی صید کیلکا در مقایسه با سال گذشته است.
مدیر عامل اتحادیه کیلکاگیران استان مازندران یادآور شد: این در حالی است که میزان صید کیلکا در سال گذشته از سوی سازمان شیلات ایران 16 هزار تن اعلام شده است.
وی ضمن اشاره به تداوم روند کاهشی صید کیلکا گفت: شرایط نامساعد جوی نیز در کنار تداوم روند کاهشی ذخایر این گونه ماهیان در کاهش صید سال گذشته بسیار موثر بوده است.
قلی پور اظهار امیدواری کرد صید کیلکا در سال جاری با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد تا کیلکاگیران از خطر ورشکستگی نجات نیابند.
پیش بینی صادرات 300 تن ماهی قزل آلا به روسیه                                                    
این فعال بخش خصوصی در امر صادرات آبزیان در استان مازندران در ادامه گفته های خود به صادرات ماهیان قزل آلای پرورشی در استان مازندران به کشور روسیه خبر داد و گفت: این ماهیان نیز هم اکنون بسته بندی و برای صادرات به روسیه مهیا شده اند.
مدیر عامل اتحادیه کیلکاگیران استان مازندران و مدیر شرکت بسته بندی آبزیان پاک سمن تاکید کرد: این نخستین باری خواهد بود که ماهیان قزل آلا از مازندران به روسیه صادر می شوند که تاثیر بسیار زیادی در رونق شیلات کشور خواهد داشت.                            
به گفته این مقام مسئول در اتحادیه کیلکاگیران استان مازندران، پیش بینی می شود امسال بیش از 300 تن ماهی قزل آلا به روسیه صارد شود.
این فعال بخش خصوصی در امر صادرات آبزیان، اعلام کرد: هم اکنون مزارع پرورشی بسیار زیادی در استان مازندران نسبت به تولید ماهی قزل آلا اقدام می کنند.                                                                                                                      
وی تاکید کرد: صادرات ماهیان قزل آلای تولید شده در استان مازندران از سود بسیار بیشتری برای پرورش دهندگان برخوردار خواهد بود و با افزایش نقدینگی نزد آنها این امکان فراهم می شود تا در سالهای آینده تولید آنها بیش از پیش افزایش یابد.
قلی پور اذعان داشت: همچنین در کنار صادرات ماهیان قزل آلای پرورشی به کشور روسیه، مقداری نیز ماهیان کیلکا بسته بندی و صادر خواهد شد که امیدواریم در سالهای آینده تقاضا برای صادرات این دو محصول از سوی روس ها افزایش بیشتری یابد.
برچسب ها: کیلکا
ارسال نظرات
آخرین اخبار