۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

بازسازی خط لوله فراورده های نفتی آبادان ـ بندر ماهشهر

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان از بازسازی کامل شش کیلومتر از خط لوله انتقال فراورده های نفتی آبادان ـ بندر ماهشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۵۷۸۷
بازسازی خط لوله فراورده های نفتی آبادان ـ بندر ماهشهر
حمید کیهان پور در گفتگو با خبرنگار مانا در این باره گفت: با بازسازی این خط لوله درمدت سه ماه، از نشت نفت و آلودگی های زیست محیطی جلوگیری شده است.
وی افزود: با بازسازی این خط لوله، نگرانی های دوستداران محیط زیست که بارها به آلودگی اراضی پیرامونی خط لوله معترض بودند برطرف شده است.  
وی با اشاره به قدیمی ترین خطوط نفتی گفت: خط لوله انتقال فراورده های نفتی آبادان ـ بندر ماهشهر یکی از قدیمی ترین خطوط نفتی است که با گذشت بیش از 70سال  هنوز در مدار عملیات قرار دارد.
به گفته مدیرشرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان، این خط لوله، نفت کوره تولیدی پالایشگاه نفت آبادان را به پایانه نفتی بندر ماهشهر که پس از برجام فعال تر شده است انتقال می دهد و با کشتی های پهن پیکر به مقصد ژاپن و کشورهای جنوب شرق آسیا بارگیری می شود.
کیهان پور با اشاره به اینکه خط لوله فراورده های نفتی آبادان ـ ماهشهر روزانه بیش از یکصد هزار بشکه نفت کوره را به ماهشهر انتقال می دهد گفت: هم اکنون این خط لوله هیچ مشکل زیست محیطی ندارد.
پالایشگاه نفت آبادان با ظرفیت فراوری و پالایش روزانه 400هزار بشکه نفت خام، 25درصد فراوردهای نفتی مورد نیاز کشور را تامین می کند.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار