۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

افتتاح بزرگترین سد بالابر در بندر آنتورپ

بزرگترین سد بالابر، در بندر آنتورپ بلژیک با حضور پادشاه و دیگر مقامات این کشور با به صدا درآوردن زنگِ نمادین، بطور رسمی افتتاح شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۷۷۹
افتتاح بزرگترین سد بالابر در بندر آنتورپ به گزارش گروه بین الملل مانا، زنگ افتتاحِ بزرگترین سد بالابر Kieldrecht در بندر آنتورپ که ساخت آن در ماه نوامبر سال 2011 میلادی بعنوان یکی از عظیم ترین پروژه های زیرساختی مطرح شد، با حضور پادشاه این کشور و همراهی وزیر حمل و نقل بلژیک، مقامات بندر آنتورپ و مدیر بانک سرمایه گذاری اروپا به صدا درآمد.
بر اساس این گزارش، سد بالابر Kieldrecht در انتهای اسکلۀ Deurganck و سمت چپ ساحل Scheldt واقع شده و یک مسیر دریایی بین کانالهای Scheldt و Waasland ایجاد کرده است. این کانال 500 متر طول، 68 متر عرض و 17.8 متر عمق دارد و در ساخت آن 22 هزار تن فولاد بکار رفته است. هزینۀ ساخت آن نیز 431 میلیون دلار برآورد شده است.
رئیس بانک سرمایه گذاری اروپا در آغاز این مراسم گفت: سد بالابر Kieldrecht، رقابت در تجارت بین الملل، فرصتهای شغلی و رشد مثبت تردد شناورها را تضمین می کند. همچنین، همزمان با خروج اروپا بعنوان تنها بازار بین المللی تجاری از بحران اقتصادی، به یک لینک ارتباطی نیاز داریم تا ضمن کنار زدن موانع، شبکه ها و زیرساختهای حمل و نقل کارآمد، عملی و پایداری نیز رونق گیرند.
این گزارش در ادامه افزود: با افتتاح این سد بالابر، تردد شناورها به تمامیِ اسکله های دیگر که سمت چپ ساحل Scheldt واقع شده اند و امکان لنگراندازی در اسکله های جنوبی و شمالی این بندر فراهم شده است. 
اولین و بزرگترین شناوری که قرار است از این سد بالابر عبور کند، شناور MS Grande Lagos متعلق به شرکت کشتیرانی و حمل و نقل Grimaldi انگلستان است.
به گفتۀ مقامات بندر آنتورپ هدف از ساخت این سد بالابر تامین ایمنی هنگام ارائۀ خدمات به شناورهای مدرن و بزرگتر، صرفه جویی در زمان برای لنگراندازی، کاهش ترافیک و گسترش حمل و نقل پس کرانه ای است.
افزون بر آن، اتحادیۀ اروپا در تلاش است یک شبکۀ حمل و نقل ترانزیتی و چند جانبه را تا سال 2030 میلادی توسعه دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار