۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
فرمانده دریابانی هرمزگان خبر داد:

توقیف شناور به سرقت رفته در نزدیکی لاوان/ توقیف 14 لنج

فرمانده دریابانی استان هرمزگان از توقیف شناوری که توسط چند عراقی به سرقت رفته بود در حوالی جزیره لاوان خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۵۷۳۲
توقیف شناور به سرقت رفته در نزدیکی لاوان/ توقیف 14 لنج
به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، سرهنگ علی میرشمسی پی شازدرجمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد دو ماهه دریا بانی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه، دو هزار و 197 کیلوگرم انواع مواد مخدر در آب‌های استان کشف شده است.                                          
وی افزود: طی این مدت همچنین 890هزار نخ سیگار، 136هزار لیتر سوخت و مقدار قابل توجهی مشروبات الکلی کشف و ضبط شده است.   
فرمانده دریابانی استان هرمزگان همچنین از دستگیری و تحویل 365 نفر در رابطه با جرائم مختلف در حوزه دریا به مراجع قضایی خبر داد.      
وی با اشاره به رشد 13 درصدی کشف مشروبات الکلی خاطرنشان کرد: کشف مشروبات الکلی طی دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 13درصد رشد را نشان می‌دهد.                                                                                             
میرشمسی با بیان اینکه در مدت زمان اعلام شده تعداد 88 دستگاه خودرو سبک و سنگین و 19 فروند شناور در زمینه قاچاق توقیف شده است، عنوان کرد: سه فروند شناور بیگانه و متجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیز در این مدت توقیف شده که اکثرا در زمینه صید غیر مجاز فعالیت داشته‌اند.   
وی در ادامه به کشف 125دستگاه کولر اسپیلت قاچاق در هرمزگان اشاره داشت و گفت: این محموله در قالب کالای دیگر و با مدارک جعلی با کانتینر از منطقه آزاد قشم به بندرعباس حمل می شد.                                                                                 
این مقام مسئول مرزبانی در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خوداظهارداشت: کشتی به سرقت رفته توسط چندعراقی با هوشیاری دریابانی هرمزگان در نزدیکی جزیره لاوان توقیف شد.                                                           
فرمانده دریابانی هرمزگان با اشاره به توقیف کشتی مسروقه اماراتی در سواحل جزیره لاوان توسط نیروی دریابانی هرمزگان بیان کرد: این کشتی که توسط چند جوان عراقی از کشور امارات به سرقت رفته بود، توسط نیروهای مرزبانی استان در نزدیکی سواحل جزیره لاوان توقیف شد.                
سرهنگ میرشمسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات مشترک دریابانی و نیروی انتظامی هرمزگان در شرق استان گفت: در یک اقدام مشترک و با دریافت گزارشی مبنی بر ورود 14فروند لنج حامل کالا از کشور امارات به خور بندر کرگان و اقدام صاحبان شناورها به تخلیه بار بصورت غیر قانونی برای فرار از پرداخت عوارض گمرکی طی عملیاتی این شناورها توقیف و به بندرعباس انتقال داده شد.               
وی ادامه داد: پس از توقیف شناورها و انجام بررسی، قاچاق بودن کالاهای 6فروند از لنج های توقیفی بدلیل اقدام به تخلیه غیر قانونی باربا توجه به اسناد و مدارک موجود اثبات شده و بررسی ها برای تعیین وضعیت هشت فروند لنج دیگر در زمینه نداشتن کالای ممنوعه و جاساز در دست انجام است.
فرمانده دریابانی هرمزگان در ادامه ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده از 6 فروند لنج توقیف شده در بندر کرگان را بیش از 250میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح کرد: در هرمزگان به غیر از بنادر شهید رجایی و باهنر در هیچ بندر دیگر اجازه تخلیه بار تجاری وجود ندارد اما متاسفانه به دلیل عدم نظارت صحیح اغلب بنادر شرق که تنها صلاحیت بارهای ملوانی و حتی صیادی را دارند اقدام به فعالیت های تجاری در ابعاد بالا می کنند.
سرهنگ میرشمسی با اشاره به حجم بالای قاچاق کالا در هرمزگان تاکید کرد: تنها با تخلیه یک لنج بیش از 12تریلربارگیری شد که این نشان دهنده حجم بالای کالای قاچاق در استان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار