۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
دریادار سیاری خبر داد:

روزجمعه؛ تمرین مشترک دریایی ایران و هند

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تمرین مشترک دریایی دو فروند ناوشکن از نیروی دریایی هند به همراه بالگرد با ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش در منطقه شرق تنگه هرمز خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۳۷۸
روزجمعه؛ تمرین مشترک دریایی ایران و هند
به گزارش خبرنگار مانا امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه ششمین همایش تجلیل از اسطوره‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژه تکاوران نیروی دریایی مدافع خرمشهر که در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: صبح چهارم آبان ماه سال ۵۹ منطقه خرمشهر را ترک کردیم و آرزو داشتیم که دوباره به این منطقه برگردیم و آن قسمت تصرف شده را آزاد کنیم.
وی افزود: با چشم گریان منطقه را ترک کردیم، اما در سوم خردادماه سال ۶۱ از همان نقطه که خرمشهر را ترک کرده بودیم، دوباره وارد این شهر شدیم و سجده شکر به جا آوردیم.
دریادار سیاری در خصوص حضور ناوگروه هندی در آب‌های ایران خاطر نشان کرد: از صبح روز گذشته میزبان ناوگروه هندی هستیم و تا سه روز آنها در آب‌های ایران حضور خواهند داشت؛ روز جمعه هفته جاری تمرین مشترک دریایی یک روزه در منطقه شرق تنگه هرمز با ناوگروه هندی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: دو فروند ناوشکن از نیروی دریایی هند به همراه بالگرد با ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش تمرین یک روزه را انجام خواهند داد که نشان‌دهنده جایگاه جهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی است. با کسانی تمرین می‌کنیم که شاید باور نمی‌کردند که ما توان لازم را داشته باشیم، اما امروز باور دارند و با ما تمرین می‌کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: در سال ۹۵ تلاش می‌کنیم چندین الحاق جدید داشته باشیم؛ به دنبال الحاق ناوشکن سهند، زیردریایی فاتح و ناوشکن موج شماره چهار که هنوز نامگذاری نشده است به نیروی دریایی هستیم.
دریادار سیاری خاطرنشان کرد: همچنین در سال ۹۵ حضور در دریای آزاد را باید گسترش دهیم و امیدواریم بتوانیم در این سال در اقیانوس اطلس حضور پیدا کنیم.
وی در خصوص خرید تجهیزات از کشور روسیه گفت: در نیروی دریایی برای ساخت هر آن چیزی که نیاز داشته باشیم، اقدام می‌کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار