۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
پیشنهاد مدیر کل ایمنی و حفاظت سازمان بنادر به آیورا:

تاسیس بنادر سبز در محدوده اقیانوس هند

مدیر کل ایمنی و حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی در پنل محیط زیست و توسعه مناطق آزاد اجلاس آیورا به کشور حاشیه اقیانوس هند پیشنهاد تاسیس بنادر سبز راداد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۶۵۲۶۰
تاسیس بنادر سبز در محدوده اقیانوس هندبه گزارش خبرنگار مانا از چابهار دکترمحمد رضا قادری با بیان اینکه حجم قابل توجهی از کشتی ها از محدوده اقیانوس هند رفت و آمد می کنند گفت: با این حجم رفت وآمد تعداد کمی منطقه مخصوص محیط زیستی(Special Aria) داریم که از جمله آن هامنطقه خلیج فارس و دریای عمان است.
وی افزود:سالانه 150 هزار تانکر از این منطقه عبور می کند که باید همه این شناور ها دارای استانداد های رریایی باشند .
مدیر کل ایمنی و حفاظت سازمان بنادر گفت: براساس مطالعاتی که اتحادیه اروپا در سال 2013 انجام داده hsj میزان گاز های گلخانه ای که از کشتی ها منتشر می شود سه درصد است که برنامه هایی برای کاهش این میزان در Imo تدوین شده است.
وی در تشریح این برنامه ها گفت:از جمله این اقدامات مشخص شدن میزان سوخت شناورها هر کشور و گزارش به سازمان جهانی دریانوردی,استفاده از سوخت های گازی ال پی جی به جای سوخت های فسیلی و در نهایت طراحی مناسب شناور ها برای استفاده از سوخت کمتر است.
دکتر قادری خاطر نشان کرد:در حال حاضر در حوزه بالتیک سوخت یک دهم درصد سولفور برای شناور ها استفاده می شود و هر کشتی که بخواهد وارد این محدوده شود یا باید سوخت خود را تغییر دهد یا از پالایشگاه هایی که شرکت استاد اویل در آنجا تعبیه کرده سوخت دریافت کند.ما امیدواریم این روال را در کشور های اقیانوس هند هم داشته باشیم.
مدیر کل ایمنی و حفاظت سازمان بنادر در پایان به اجلاس پیشنهاد داد:امیدواریم تاسیس بنادر سبز در دستور کار کشور های عضو آیورا باشد و در بیانیه پایانی اجلاس هم مورد تاکید قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار