۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

بومی سازی درخرید کشتی اکتشافی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از طرح جدید خرید یک فروند کشتی اکتشافی نفت و گاز ایران درصنعت نفت خبر داد .
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۱۲۶
بومی سازی درخرید کشتی اکتشافی به گزارش مانا سید سعید حیدری طیب درخصوص انتشار خبری مبنی بر خرید کشتی لرزه نگاری نفت و گاز گفت: با توجه به حجم بالای منابع نفت و گاز در کشور بطور طبیعی باید تلاش شود صنعت نفت و گاز در کشور تقویت شود و در این راستا خرید تجهیزات باید انجام شود.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم جلوگیری از خام فروشی نفت ادامه داد: تلاش در زمینه اکتشاف نفت و گاز یک ضرورت است و دراین راستا باید از تمامی ظرفیت ها استفاده شود،البته باید از خرید تجهیزات خارجی که درحال حاضر در کشور مشابه آن تولید می شود،خودداری شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم با مثبت ارزیابی کردن خرید کشتی ویژه اسیدکاری چاه های نفت و گاز گفت: باید در خرید شناورهای تخصصی بخش بالادستی صنعت نفت تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی رعایت شود تا با قیمت مناسبی این مهم انجام شود و وزارت نفت و بخش های نظارتی مدیریت و نظارت لازم را انجام دهند.
حیدری طیب گفت: طرح جدید خرید کشتی اکتشافی نفت و گاز درصورت رعایت ملاحظات قانونی می توان در توسعه صنعت نفت موثر باشد،البته باید بومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز مورد توجه قرار گیرد.
عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:درهر صورت کمیسیون انرژی از اقدامات قانونی در راستای توسعه صنعت نفت و گاز کشور حمایت می کند.
با گذشت بیش از یک دهه از حریق و سوختن کامل تنها کشتی لرزه نگاری نفت و گاز ایران، طرح جدید خرید یک فروند کشتی اکتشافی نفت و گاز ایران درصنعت نفت کلید خورده و حتی مذاکراتی بین شرکت‌های بین‌‌المللی و یکی از شرکت‌های نفتی نیمه دولتی ایران برای خرید کشتی لرزه نگاری آغاز شده است.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

مرتضی Malaysia ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
0
0
بعید میدونم کشتی اکتشافی مثل پژواک به ایران بفروشن...پژواک حیف شد.کاش میشد بدنه و انجین رو تعمیر کرد و فقط تجهیزات اکتشاف خریداری بشه...البته که همت مضاعف و هماهنگی های وسیعی میخواد
آخرین اخبار