۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
در سه ماهۀ نخست 2016:

کشتیرانی سنگاپور دچار رکود شد

شرکت حمل و نقل کانتینری و خدمات لجستیکی سنگاپور(NOL) وابسته به شرکت کانتینری CMA CGM فرانسه در سه ماهۀ نخست سال 2016 میلادی با رکود مواجه شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۰۲۹
کشتیرانی سنگاپور دچار رکود شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کانتینری NOL سنگاپور از زیان خالص به ارزش 105 میلیون دلار آمریکا در سه ماهۀ نخست سال 2016 خبر داد که این رقم با زیان سال گذشته در مدت مشابه به ارزش 11 میلیون دلار، افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. عملکرد بخش لجستیک APL این شرکت در سه ماهۀ دوم سال 2015 موجب شد تا سود حاصل از این شرکت در سه ماهۀ نخست سال 2016 میلادی به ارزش 1.14 میلیارد دلار کاهش 43 درصدی را تجربه کند. این درحالیست که از این بخش در مدت مشابه سال گذشته سود 1.6 میلیارد دلاری حاصل آمد. همچنین درآمد حاصل از خطوط کشتیرانی شرکت APL از 1.6 میلیارد دلار در سال 2015 به 1.14 میلیارد رسید که کاهش 29 درصدی را نشان می دهد.
مدیر ارشد شرکت سنگاپوری اذعان داشت: «ظرفیت مازاد تناژ شناورها در سال 2015 میلادی تاثیری بسیار جدی بر افت سود حاصله در سه ماهۀ نخست سال 2016 گذاشت. نرخ بار نیز که از کاهش رشد تقاضا رنج می برد، کمترین ارزش تاریخی خود را در تجارت دریایی تجربه می کند».
وی گفت: «شرایط دشوار بازار منجر به تثبیت در عدم ایجاد تعادل در این صنعت شده است».
کمیسیون اروپا هفتۀ گذشته امتیاز شرکت سنگاپوری NOL را به ارزش 2.4 میلیارد دلار به شرکت کانتینری فرانسه CMA CGM واگذار کرد.
به گفته این شرکت سنگاپوری دیگر مصوبات قانونی الزامی نیز تا نیمۀ سال 2016 میلادی به انجام خواهد رسید.
برچسب ها: سنگاپور
ارسال نظرات
آخرین اخبار