۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

پیشرفت 90درصدی ساخت بندر صیادی پزم

پروژه ساماندهی بندر صیادی پزم واقع در ساحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان تاکنون با پیشرفت 90 درصدی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۵۷۴
پیشرفت 90درصدی ساخت بندر صیادی پزم
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران به خبرنگار مانا گفت: عملیات ساخت بندر صیادی پزم در استان سیستان و بلوچستان، بر اساس اعلام گروه پیمانکار مربوطه هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 90 درصد همراه است.                             
سید مصطفی بهشتیان افزود: به منظور ساخت این بندر صیادی در ساحل دریای عمان تاکنون مبلغ 10 میلیارد و 993 میلیون و 400 هزار تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی از سوی سازمان شیلات ایران هزینه شده است.                             
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، به منظور اتمام این پروژه مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز خواهد بود که این مبلغ نیز برای اتمام پروژه باید از محل اعتبارات ملی سازمان شیلات ایران هر چه سریعتر تامین شود.
وی همچنین اذعان داشت: در راستای انجام مراحل تکمیلی پروژه بندر صیادی پزم سال گذشته اختصاص مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون تومان در سال گذشته مصوب شده بود که از این میزان تنها 44 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.
وی بیان کرد: با اتمام محوطه سازی و احداث ساختمان پشتیبانی، پروژه ساخت بندر صیادی پزم در ساحل دریای عمان به پایان خواهد رسید.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران ، یادآور شد: بندر صیادی پزم در زمره پروژه های بهسازی بنادر صیادی سازمان شیلات ایران قرار دارد.                                                                                               
وی همچنین تاکید کرد: احداث موج شکن رسوب گیر به طول 550 متر و لایروبی به حجم 550 هزار متر مکعب از جمله ویژگی های این بندر صیادی در راستای بهسازی آن به شمار می رود.                                                                   
وی درباره چگونگی روند ساماندهی بندر صیادی پزم، یادآور شد: همچنین احداث دایک لایروبی و حفاظت به طول 900 متر و ایجاد منطقه احیا به وسعت 100 هزار متر مربع از جمله ویژگی های پروژه بهسازی بندر صیادی پزم محسوب می شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران افزود: همچنین به منظور بهسازی بندر صیادی پزم در استان سیستان و بلوچستان، ترمیم اسکله موجود به طول 175 متر و احداث اسکله قایق ها به تعداد چهار بازو در راستای بهسازی این بندر صورت گرفته است.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات لازم در سال 95، بتوانیم پروژه ساماندهی بندر صیادی پزم را با احداث محوطه سازی و ساختمان های پشتیبانی به اتمام رسانیم.
بهشتیان در ادامه گفته های خود به طرح ساماندهی بندر صیادی راس میدانی اشاره کرد و گفت: قرار بود این بندر توسط سازمان شیلات ایران ساخته شود که طی سال های گذشته با صرف اعتبار 150 میلیون و 200 هزار تومان اعتبار، 25 درصد از مطالعات اولیه فاز یک این پروژه انجام شد.
وی با اشاره با اینکه هم اکنون ادامه پروژه ایجاد بندر صیادی راس میدانی واقع در استان هرمزگان متوقف شده است، اظهار داشت: دلیل این امر ساخت بندر نظامی در این منطقه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، در گذشته دو بندر کوچک در منطقه راس میدانی ایجاد شده بود که با تکمیل این بنادر، نیاز منطقه در خصوص امکانات صیادی برطرف خواهد شد.
وی اظهار داشت: پیشبرد روند پروژه های ساخت،بهسازی و ساماندهی تمام بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور، در انتظار تامین اعتباراتی است که تخصیص آن مصوب شده است که امیدواریم امسال شاهد تخصیص اعتبارات قابل قبولی در بخش احداث بنادر صیادی کشور باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار