۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

دیدار مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با وزیر راه و کشتیرانی هند

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به همراه مدیر عامل شرکت کانتینری و مدیر عامل کشتیرانی ایران و هند در حاشیه کنفرانس جهانی دریانوردی هند طی دیدار کوتاهی با نخست وزیر این کشور با وزیر راه و کشتیرانی ، مدیر بانک صادرات- واردات و مقامات بندری و کشتیرانی هند دیدار و گفتگو کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۶۴۴۴۷
دیدار مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با وزیر راه و کشتیرانی هندبه گزارش خبرنگار مانا دکتر محمد سعیدی که به منظور شرکت در اولین کنفرانس جهانی دریانوردی هند که به میزبانی مشترک هند و کره جنوبی برپا شده به این کشور سفر کرده است در حاشیه این کنفرانس با وزیر کشتیرانی هند دیدار و بر توسعه همکاری دو جانبه و فعال سازی مجدد شرکت کشتیرانی ایران و هند تاکید کرد.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی نشست تخصصی وزیر کشتیرانی هند با روسای خطوط کشتیرانی و بندری از دیگر کشورها، نقش این شرکت در آینده کریدور شمال جنوب در منطقه CIS را بسیار مهم خواند و بر آمادگی IRISL برای ارایه خدمات دریایی ریلی و زمینی به شرکتهای هندی تاکید کرد.
گفتگو با دو شبکه تلویزیونی پیرامون دیدگاه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بازدید از نمایشگاه حاشیه اجلاس مذکور و آشنایی با توانمندی تولید کنندگان صنایع دریایی و شرکت های خدماتی در صنعت دریایی این کشور، ملاقات با رئیس سازمان بنادر هند، مذاکره با صاحبان و اپراتورهای بنادراین کشور، ملاقات با مدیرعامل انجمن طبقه بندی کشتی کره جنوبی از دیگر برنامه سفر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به هند بود.
دکتر سعیدی همچنین با شرکت‌های مختلف نمایندگی کشتیرانی تجاری که دارای توانایی مناسب با اهداف عالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از برجام هستند نیز مذاکراتی داشت.
از دیگر گفتگوها ملاقات با وزیرکره جنوبی در اموردریایی بود که طی این ملاقات برخی از مشکلات موجود فیمابین شرکتها و بانکهای کره ای با کشتیرانی جمهوری اسلامی مطرح و توافق شد طرف کره ای در رفع این مشکلات و تسهیل هر چه بیشتر روابط کشتیرانی با این شرکتها اقدامات عملی انجام دهد.
گفتنی است کنفرانس جهانی دریانوردی هند با میزبانی مشترک هند و کره جنوبی با شرکت 4500 نفر از دست اندرکاران صنعت کشتیرانی شامل مالکان کشتی از سراسر جهان، کشتی سازان، شرکت های بیمه دریایی، بانک های آسیایی و اروپایی و با حضور نخست وزیر هند، وزرای راه وکشتیرانی، استانداران استانهایی ساحلی هند، طی چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته در شهر بندری بمبئی برگزار شد.
در این نشست دکتر غلامرضاانصاری سفیر و مسعود خالقی سرکنسول کشورمان در هند نیز حضور داشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار