۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

ماهی و میگو؛ صدر محصولات صادراتی استان بوشهر

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ماهی و میگو بیشترین سهم در میان محصولات کشاورزی صادراتی استان بوشهر داشته به گونه‌ای که 39 درصد محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۴۴۴۵
ماهی و میگو؛ صدر محصولات صادراتی استان بوشهر به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مصطفی قلی‌پور در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت بسیار مهمی در حوزه آبزی پروری است اظهار داشت: بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور از استان بوشهر تولید می شود و این در حالی است که صید و صیادی در استان بوشهر دارای جایگاه خاصی است.
وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات آبزیان در استان بوشهر توسعه یافته است گفت: صادرات محصولات کشاورزی از استان بوشهر 50 درصد افزایش یافته که بخش عمده‌ای از آن آبزیان است.
مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته 17 هزار و 800 تن محصولات کشاورزی استان بوشهر صادر شد گفت: این صادرات که به ارزش 38 میلیون و 458 هزار دلار است بخش بیشتری از آن ماهی و میگو بوده است.
قلی پور با اشاره به این که ماهی و میگو بیشترین سهم را در میان محصولات کشاورزی صادراتی داشته، ادامه داد: 39 درصد وزن و 66 درصد ارزش صادرات محصولات کشاورزی مربوط به این دو گونه آبزی بوده است.
برچسب ها: ماهی میگو بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار