۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

رشد دوباره جابه جایی کانتینر در بندر شانگهای

بندر شانگهای چین -شلوغ ترین بندر کانتینری جهان- سه میلیون TEU جابه جایی کانتینری را در ماه مارس سال جاری تجربه کرد،این آمار نشان دهنده 2.1 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۴۳۵۴
رشد دوباره جابه جایی کانتینر در بندر شانگهایبه گزارش گروه بین الملل مانا، بندر کانتینری شانگهای چین شاهد جابه جایی سه میلیون TEU در ماه مارس سال جاری بود که نسبت به ماه فوریه روند صعودی 16 درصدی را درپیش گرفت.
در مجموع 8.5 میلیون TEU جابجایی کانتینری در سه ماه نخست سال جاری در این بندر رخ داده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ، روند نزولی 1.6 درصد را به نمایش می گذارد.
در ماه مارس سال جاری،گروه بین المللی بندری شانگهای چین (Shanghai International Port Group (SIPG اعلام کرد: سود خالص دریافتی در سال 2015 به مرز یک میلیارد دلار در سال 2015 رسیدکه نسبت به سال گذشته اش افت سه درصدی را به همراه داشت. کارشناسان این کاهش را ناشی از روند کند رونق اقتصادی وپایین آمدن سطح تجارت خارجی در چین در سال 2014 ،می پندارند.
شایان ذکر است، در سال 2015، جابجایی بندر کانتینری شانگهای چین با رسیدن به 36.5 میلیون TEU و رشد 3.5 درصدی، توانست گوی سبقت را از رقیبش بندرسنگاپور که شاهد جابجایی کانتینری 30.9 میلیون TEU بود، برباید.
برچسب ها: شانگهای چین
ارسال نظرات
آخرین اخبار