۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

افزایش خدمات گردشگری دریایی در سواحل چابهار

نوروز امسال ورود گردشگران به شهرستان ساحلی چابهار از 21 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۳۴۱
افزایش خدمات گردشگری دریایی در سواحل چابهارمدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سواحل استان سیستان و بلوچستان به عنوان تنها سواحل اقیانوسی کشور از ویژگی های منحصر به فردی در راستای جذب گردشگران دریایی برخوردار است.
کامبیز مشتاق گوهری عنوان کرد: در نیمه دوم هر سال با مساعد شدن شرایط آب و هوایی گردشگران زیادی به سمت سواحل استان حرکت می کنند.
وی با اشاره به اینکه گردشگری در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان در نوروز به اوج خود می رسد، بیان کرد: همانطور که پیش بینی می شد امسال شاهد استقبال ویژه گردشگران نوروزی از شهرستان چابهار به عنوان اصلی ترین مقصد گردشگری استان سیستان و بلوچستان بودیم.
وی در ادامه بیانات خود همچنین با اشاره به اینکه نوروز امسال در مجموع سه میلیون و 114 هزار نفر گردشگر وارد استان سیستان و بلوچستان شده اند بودند، اظهار داشت: از این میان دو میلیون و 509 هزار نفر گردشگر وارد چابهار شده بودند.                           
به گفته وی، از این تعداد یک میلیون و 160 هزار نفر از محور جاسک در استان هرمزگان وارد شهرستان چابهار شده بودند.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آمارها حاکی از آن است که نوروز امسال ورود گردشگران به شهرستان ساحلی چابهار با 21 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ایام نوروز برخوردار بوده است.                                            
مشتاق گوهری خاطرنشان ساخت: با وجود اینکه تقاضای گردشگران برای استفاده از اماکن اقامتی در چابهار، صددرصد افزایش یافته بود اما موفق شدیم به نیاز تمام آنها پاسخ دهیم و تمام گردشگران را بر مکان های مناسب اسکان دهیم.                                            
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان همچنین از برپایی کمپینگ های اقامت موقت برای گردشگران خبر داد.
به گفته وی، با ایجاد مقدمات و زیرساختهای لازم در زمینه گردشگری و رفاهی در شهرستان چابهار، توانستیم در این ایام بهترین خدمات را به مسافران نوروزی ارائه دهیم.                                                                                  
وی در ادامه گفته های خود از ارائه انواع خدمات گردشگری و تفریحی دریایی در شهرستان چابهار در ایام نوروز و استقبال مسافران از آنها خبر داد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: علاوه بر شهرستان چابهار سایر شهرستان های ساحلی استان سیستان و بلوچستان در ایام نوروز از رونق خوبی در امر گردشگری برخوردار بودند.                         
به گفته وی زرآباد، کنارک، درک، رمین و گواتر نیز با دارا بودن سواحل بسیار زیبا، میزبان گردشگران بسیاری از سراسر کشور در ایام نوروز بودند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: شهرستان چابهار قابلیت جذب مسافران بسیار بیشتری را دارد اما دلیل عدم استقبال مردم از سفر به چابهار به بعد مسافت زیاد و فاصله طولانی این شهرستان ساحلی با مراکز پرجمعیت کشور است اما اگر شرایطی فراهم شود که بتوانیم با ایجاد امکانات و تاسیسات مناسب گردشگری و تبلیغات مناسب زمینه های جذب بیشتر گردشگران را فراهم کنیم، سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز بیش از پیش نسبت به ورود در بخش گردشگری چابهار رغبت نشان خواهند داد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته قصد داریم با برگزاری جشنواره ها و فستیوال های ساحلی و دریایی در جذب بیشتر گردشگران موثر عمل کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار