۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

شمار ناوگروه‌های اعزامی نداجا به 40 رسید

چهلمین ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندرعباس راهی ماموریت آبهای دور شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۳۱۳۱
شمار ناوگروه‌های اعزامی نداجا به 40 رسید

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، صبح امروز، پس از انجام استقبال رسمی از سی و هشتمین ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا، چهلمین ناوگروه این نیرو عازم ماموریت آب‌های بین‌المللی شد. تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشور و همچنین ناوگان‌های تجاری ملی جزو مهمترین ماموریت این ناوگروه‌ها است.
این ناوگروه شامل ناو لجستیکی تنب و ناوشکن البرز است که صبح امروز، 14 فروردین‌ماه از منطقه یکم نیروی دریایی عازم آب‌های آزاد شد.
اضافه می‌شود، ناوگروه سی و نهم نداجا در حالی ماموریت خود را به قصد سفر به اقیانوس هند(جهت شرکت در مراسم بین‌الملل سالروز استقلال کشور هند) به اتمام رساند که ناوگروه سی و هشتم در حال انجام ماموریت بود.
ناوگروه سی و نهم به مدت 49 روز، از 27 دیماه تا هفتم اسفندماه را دریانوردی کرد و در مراسم سالروز استقلال کشور هند که با حضور ناوها و نیروهایی از 50 کشور دنیا برگزار شد، حضور یافت.
گفتنی است، مراسم استقبال از ناوگروه سی و هشتم و بدرقه چهلمین ناوگروه نداجا با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان عالی‌رتبه این نیرو در بندرعباس انجام شد.

برچسب ها: نداجا هند
ارسال نظرات
آخرین اخبار