۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

جابجایی بیش از ۱۲ هزار TEUکانتینر در بندر قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از انجام تخلیه و بارگیری ۱۲هزار و ۲۴۱ TEU کانتینر در یازده ماهه امسال در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۸۸۰
جابجایی بیش از ۱۲ هزار TEUکانتینر در بندر قشم به گزارش مانا؛ سیدباقر موسوی ضمن تشریح آمار عملکرد بندر قشم از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه در بخش‌های کالا و مسافر گفت: طی این مدت، ۶ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۹۰ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد.
وی افزود: از این رقم، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۲۶ تن کابوتاژ مواد غیرنفتی و ۱۱۲ هزار و ۴۱۰ تن کابوتاژ مواد نفتی اختصاص دارد.
 مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن اشاره به جابجایی حدود ۲۲۶ هزار تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره طی یازده ماه سال ۹۴، سخن به میان آورد و افزود: حجمی بالغ بر ۸۳ هزار و ۷۲۲ تن کالا صادراتی و ۱۴۲ هزار و ۶۵۲ تن محموله‌های وارداتی طی این مدت صورت گرفته است.
موسوی افزود: عمده آن مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی و لوازم الکتریکی، لوازم خودرو و غیره بوده است.
این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های مسافری اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ترابری ۱۳میلیون و ۲۲۹ هزار و ۶۶۶ نفر-سفر در بنادر قشم با رشد ۵ درصدی به ثبت رسیده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: طی همین مدت، جابجایی یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۴۴۶ دستگاه خودرو از طریق بنادر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲.۵ درصدی داشته است.
وی در همین رابطه گفت: طی یازده ماهه سال جاری، تردد بیش از ۱۷۳ هزار و ۵۶۵ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۲۵۲ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: از این تعداد، ۹۲ هزار و ۳۳ فروند شناور باری و ۸۱ هزار و ۵۳۲ فروند شناور مسافری بوده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین از انجام تخلیه و بارگیری ۱۲هزار و ۲۴۱ TEU کانتینر در یازده ماهه امسال در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار