۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
Seatrade نوشت:

ادغام کشتیرانیها فراگیر می شود

حمل و نقل کانتینری در سال 2016 رو به وخامت بیشتری می گذارد و تنها راه حل، ادغام گسترده تر کشتیرانیها است.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۶۰۶۸۹
ادغام کشتیرانیها فراگیر می شودبه گزارش گروه بین الملل مانا سی ترید (Seatrade) نوشت: عرضه مازاد، صنعت کشتیرانی را در سال 2015 با مشکلات عدیده مالی روبرو کرد و انتظار می رود عرضه در سال جاری با توجه به ورود کشتیهای غول پیکر 4.5 درصد افزایش داشته باشد. بر همین اساس تقاضا نیز رشد یک تا سه درصدی را تجربه می کند که رغبت به ادغام کشتیرانیها و  در نتیجه اشتراک مشتریان و کار، تحت یک سیستم هماهنگ نرخها را ممکن می کند.
بر اساس این گزارش، افزایش قیمتها از سوی کشتیرانیها نیز در سه ماهه سوم سال 2015 نیز با شکست روبرو شد. درآمد کل از صنعت کشتیرانی در سال 2015 میلادی هفت درصد کاهش داشت و این میزان در سه ماهه سوم سال 2015 با 35 درصد کاهش روبرو شد و این درحالیست که میزان درآمد حاصله از عملیات اجرایی کشتی نیز 12 درصد کاهش را نشان داد.
بر اساس آمار منتشره در سه سال گذشته شاهد کاهش درآمد صنعت کشتیرانی بودیم به طوری که این میزان در سال 2013 میلادی 46.5 میلیارد دلار بود که در سالهای 2014 و 2015 به ترتیب به 45.9 و 39.6 میلیارد دلار کاهش داشت.
در این میان ادغام برای برخی کشتیرانی های بلند پرواز با هدف توسعه و سرمایه گذاران گزینه مناسبی محسوب می شود.
" لیم لیان هون" مدیرعامل شرکت مشاور الیکس پارتنر در این خصوص اظهار داشت: در حالیکه عرضه مازاد و کاهش تقاضا از جمله مشکلات صنعت حمل و نقل محسوب می شود، برخی کشتیرانیهای آسیایی بزرگتر ادغام را تنها راه حل موجود در این عرصه می دانند و در این راه الگو گیری از ادغام در شرکت هواپیمایی آمریکایی آمریکا راهکار خوبی محسوب می شود.
شرکتهای کشتیرانی در این میان بیش از دیگر همتایان خود شرایط ادغام با کشتیرانیهای کوچک را دارند اما این امر مستلزم برنامه ریزی مضاعف و در نظر گرفتن قروض مربوط به شرکتهای ادغام شونده است.
برچسب ها: کانتینربر
ارسال نظرات
آخرین اخبار