۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
با اعزام یدک کش از عسلویه و بوشهر

انتشار آلودگی نفتی درمرز ایران و قطر کنترل شد

رئیس اداره بنادر و دریانوردی عسلویه از انجام اقدامات به‌موقع برای جلوگیری از انتشار آلودگی نفتی در مرز مشترک ایران و قطر خبر داد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۰۵۰۵
انتشار آلودگی نفتی درمرز ایران و قطر کنترل شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، تیران جاسم زاده با بیان اینکه آلودگی نفتی در مرز مشترک ایران و قطر پاکسازی شد اظهار داشت: پیرو گزارش و تصاویر ماهواره ای دریافت شده از سازمان منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریایی (ROPME) مبنی بر وجود لکه های آلودگی در اطراف سکوهای منطقه پارس جنوبی، هماهنگی جهت پایش منطقه صورت گرفت و مشاهده شد که آلودگی ناشی از فعالیت سکوی حفاری DCI2 در مجاورت چاه SPOL A2 در حین عملیات حفاری بوده و منجر به ریزش مواد نفتی به دریا شده است.
وی از اعزام یک فروند یک کش به منطقه مورد نظر خبرداد و افزود: برنامه ریزی جهت مقابله و پاکسازی با آلودگی صورت گرفت و یک فروند شناور یدک کش از بندر عسلویه – طی دو نوبت- و یک فروند شناور یدک کش از بندر بوشهر به همراه تجهیزات مقابله و جمع آوری آلودگی و کارشناسان و نفرات عملیاتی مربوطه، جهت انجام عملیات پاکسازی به منطقه اعزام شدند و طی دو روز نسبت به جمع آوری و امحاء آلودگی که وسعت انتشار آن 10 مایل بود، اقدام کردند.
رئیس اداره بندر و دریانوردی عسلویه اظهار داشت: همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با پشتیبانی تجهیزاتی در پیشبرد عملیات نقش بسیار مهمی را داشت.
وی از آمادگی شبانه روزی واحد امداد و نجات دریایی و مبارزه با آلودگی دریا در اداره بندر و دریانوردی عسلویه در انجام عملیات تجسس و عملیات پیشگیری از آلودگی مرزهای آبی کشور خبر داد و بیان کرد: شناورهایی که اقدام به آلودگی دریا و تخلیه روغن موتور و یا مواد زاید مخازن خود در دریا می‌کنند متوقف و طبق مقررات با آنها برخورد می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار