روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳

آماده سازی تفریحات آبی جدید تا نوروز 95 در خوزستان

در راستای توسعه‌ گردشگری آبی استان هفت طرح گردشگری آبی در حوزه‌ رودخانه‌های کارون، بهمنشیر و تالاب شادگان در دست اجرا است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۳۷۴
آماده سازی تفریحات آبی جدید تا نوروز 95 در خوزستان
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان به خبرنگار مانا با اشاره به اهتمام ویژه استاندار خوزستان در توسعه گردشگری آبی این استان بیان کرد: این امر نوید بخش آینده روشن گردشگری در خوزستان است.
دکتر خسرو نشان گفت: در راستای توسعه‌ گردشگری آبی استان خوزستان هم اکنون تعداد هفت طرح گردشگری آبی در حوزه‌ی رودخانه‌های کارون، بهمنشیر و تالاب بین المللی شادگان هم اکنون در دست اجرا است که به زودی به بهره برداری خواهند رسید.
دکتر خسرو نشان افزود: در مجموع تعداد پنج طرح گردشگری آبی نیز از مبداء اهواز تا شهرستان کارون، یک طرح در جزیره‌‌ شادمانی آبادان و یک طرح در شهرستان شوشتر اجرا خواهد شد که با بهره برداری از این طرح های گردشگری شاهد تحولی بزرگ در توریسم استان خواهیم بود.
به گفته وی، همچنین مقرر شده است تعداد11 اسکله قایقرانی و رستوران به همراه پارکینگ و سایر تاسیسات وابسته در رودخانه کارون اهواز احداث شود که تحقق این امر تاثیر بسزایی در جذب هر چه بیشتر گردشگران به سمت این رودخانه خواهد داشت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان خاطرنشان ساخت: امید می رود تعدادی از طرح‌های مذکور در نوروز 95 آماده‌ بهره‌برداری شود و گردشگران نوروزی بتوانند از تفریحات آبی رودخانه‌های استان بهره‌مند شوند. 
این مقام مسئول در استان خوزستان در ادامه گفته های خود در خصوص توریسم آبی خوزستان یادآور شد: همچنین کشتی‌های تفریحی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و ماهشهر هم‌چون سال‌های گذشته آماده‌ پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند.
وی در خصوص جاذبه های گردشگری تالاب بین المللی شادگان اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته همچون سالهای گذشته، اسکله‌ قایقرانی تالاب شادگان در ایام نوروز، مسافران و گردشگران نوروزی را به گشت کوتاه آبی در مناظر طبیعی و دلنواز تالاب شادگان دعوت می کند که این گشت تفریحی توسط بومیان شادگان انجام خواهد شد.
دکتر نشان اظهار داشت: از دیگر جاذبه‌های آبی استان می‌توان به پلاژهای مارون بهبهان، دهکده تفریحی - توریستی زراس در حاشیه‌ دریاچه سد کارون 3 ایذه و جزیره تفریحی - اقامتی دریاچه‌ سد شهید عباسپور در استان اشاره کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در ادامه بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح های گردشگری مذکور در ایام نوروز آماده خدمات رسانی به مسافران ورودی به استان خوزستان هستند.
وی به تالاب شادگان به عنوان یکی از ظرفیت های مهم گردشگری آبی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز نیز در این تالاب بهترین خدمات گردشگری از سوی بومیان ساکن در شادگان به مسافران ورودی به شادگان ارائه خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با همکاری تنگاتنگ بخش های مختلف مرتبط با گردشگری استان خوزستان در ایام نوروز بهترین خدمات را به گردشگران ورودی به استان خوزستان ارائه دهیم.
این مقام مسئول در استان خوزستان در ادامه گفته های خود به برگزاری جلسات ستاد تسهیلات نوروزی استان اشاره کرد و گفت:یکی از مهمترین برنامه هایی که امسال در نوروز در نظر گرفته خواهد شد، برگزاری آیین های نوروزی تحت عنوان نوروز بازار خواهد بود.
به گفته دکتر نشان، پیش بینی می شود نوروز بازار با اجرای مراسم مختلف از آیین های استان خوزستان بسیار مورد توجه گردشگران ورودی به استان قرار گیرد و در جذب هر چه بیشتر گردشگران به استان خوزستان موثر عمل کند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان تاکید کرد: پیش بینی می شود امسال بتوانیم بهترین خدمات را به حجم انبوه مسافران ورودی به خوزستان ارائه دهیم .
برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار