۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

افت ترافیک کانتینری در مسیر اروپا - آسیا

حجم جابجایی کانتینری اروپا به آسیا در حدود 600 هزار TEU کاهش یافت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۰۱۵۶
افت ترافیک کانتینری در مسیر اروپا - آسیا  به گزارش گروه بین الملل مانا، ارقام رسمی گزارش شده توسط بخش آمارهای تجارت های کانتینری (CTS) حکایت از کاهش چشمگیری در تجارت مسیر اصلی غرب به شرق دارند.
حجم کانتینری در تجارت های آسیا و اروپا شاهد کاهش 3.7 درصدی در سال 2015 بود، به عبارت دیگر، رقمی معادل 600 هزار TEU کاهش ظرفیت جابجایی کالا در طول سال رخ داده است.
آخرین آمارهای منتشرشده از سال 2015 توسط بخش آمارهای تجارت های کانتینری نشان می دهد، حجم جابجایی کالاها در مسیر شرق-غرب در حدود TEU 14.8 m به ثبت رسیده است، این درحالی است که در سال 2014 میلادی این میزان حجم مبادلاتی کالا در حدود TEU 15.4 m برآورد شده است.
قابل توجه اینکه در سه ماه آخر سال 2015 حجم های جابجایی محمولات با رسیدن به TEU 83.6 m درصد کاهش یافت ،این در حالی است که داده های آماری خبرهای امیدوار کننده ای مبنی بر افزایش 2.5 درصدی حجم مبادلات کالا در دسامبر داده بودند.
کاهش در میزان حجم مبادلات کانتینری در مسیر اروپا-آسیا به این معنی است که در سال گذشته رشد جهانی در تجارت کالاهای کانتینری نسبتا روند کاهشی را طی کرده است چنانچه که فقط رشد 8 درصدی با رسیدن به TEU 140.4 m از TEU 139.3 m تجربه کرده اند.
نکته قابل توجه این است که نرخ کرایه حمل کالا هم در سال 2015 سیر نزولی را درپیش گرفته بوده است .
در پایان به این مطلب باید اشاره کرد: آخرین شاخص حمل بار کانتینرشده شانگها نشان دهنده این مطلب است که قیمتها برای هر کشتی بارگیری شده با 20 کانتینتر خارج از چین در مسیر تجاری اروپا-آسیا با رسیدن به 431 دلار برای پنجمین هفته متوالی با کاهش همراه بوده است، ضمن اینکه نسبت به هفته گذشته کاهش 8.1 درصدی را به نمایش می گذارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار