۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
بیمکو پیش بینی کرد:

رشد ناوگان کانتینری در سال 2016 کاهش می یابد

موسسه بیمکو از کاهش رشد ناوگان کانتینری در سال 2016 نسبت به سال گذشته خبر داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۹۴۴
رشد ناوگان کانتینری در سال 2016 کاهش می یابد
به گزارش گروه بین الملل مانا، در سال گذشته شاهد گسترش بی سابقه ناوگان بودیم اما انتظار می رود این روند با توجه به تعویق افتادن برخی سفارشات آهنگ آهسته تری به خود می گیرد. 
در سال گذشته شاهد ورود 2.1 میلیون TEU به ناوگان جهانی بودیم و در سال جاری بیمکو از افزایش 850 هزار TEU  جدید به این ناوگان خبر داد.
در سال 2015 میزان 46 کانتینربر غول پیکر، 66 کانتینربر یخچالی و 99 کشتی از انواع مختلف با متوسط ظرفیت هشت هزار و 160 TEU وارد ناوگان جهانی شدند و این در حالیست که 30 درصد از کل سفارش ساخت کشتیها در سال 2015 به تعویق افتاد.
میزان سفارشات در سال 2015 کمتر از 2.1 میلیون TEU بودیم اما عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در سال جاری ادامه خواهد داشت. 
این گزارش در ادامه افزود: کانتینربرهای با ظرفیت بالای هشت هزار TEU بیش از هر نوع دیگر به ناوگان جهانی اضافه می شوند.
طبق گزارش صندوق بین الملی پول تقاضا جهانی در سال 2016 برای حمل و نقل کانتینری 3.5 تا 4 درصد افزایش خواهد داشت.
بیمکو اعلام کرد: نسبت حجم کانتینری به رشد ناخالص تجارت میان سالهای 2000 تا 2008 بر روی عدد 2.2 ثابت ماند که رشد کانتینری را به هشت تا 9 درصد رساند.
به هر حال این موسسه ازافزایش واردات به آمریکا و وجود تقاضای همیشگی در اروپا  سخن به میان آورد که خبر خوبی برای حمل و نقل کانتینری محسوب می شود.
این موسسه همچنین کاهش ارزش یوان نسبت دلار آمریکا را یادآور شد که رغبت بازار به کالاهای چینی را فزایش می دهد و این مهم بر حمل و نقل کانتینری تاثیر به سزایی خواهد داشت.
این موسسه در گزارش خود اعلام کرد: در سال 2015 میزان 90 کشتی با ظرفیت جمعا 193 هزار و 156 TEU با هدف کاهش عرضه به دست اوراق سپرده شدند که دو سوم آنها ظرفیت کمتر از سه هزار TEU داشتند.
این گزارش در پایان افزود: ناوگان کانتینری کنونی در حال حاضر بدون افزایش شمارگان کشتیها قادر به پاسخگویی به نیاز بازار تا چند سال آینده خواهد بود.
برچسب ها: کانتینربر
ارسال نظرات
آخرین اخبار