۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

ایران نفت یونان را تامین می کند

تحویل نفت خام ایران به یونان به سرعت آغاز می شود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۵۹۹۲۳
ایران نفت یونان را تامین می کند
به گزارش گروه بین الملل مانا هلنیک پپترولیوم بزرگترین شرکت پالایشگاهی یونان با امضاء قرارداد بلند مدت با شرکت ملی نفت ایران NIOC ازسرعت در تحویل گیری نفت خام از ایران خبر داد.
هلینیک پترولیوم در بیانیه ای اعلام داشت: این توافق با طی شدن رایزنی های مکرر آتن و تهران به سر انجام رسید.
نکته قابل توجه این است که توافق حاصل شده شامل تصفیه بدهی های مالی از تحریم های بین المللی علیه ایران از سال 89 سرچشمه می گیرند، نیزخواهد بود.
ناگفته نماند، گروه هلنیک پترولیوم، صاحب سه پالایشگاه در یونان با مجموع ظرفیت تولید 340 هزار بشکه در روز و از 65 درصد سهام موجود در بازارعمده فروش محصولات نفت یونان نیز برخوردار است.
ایالت متحده امریکا، اتحادیه یونان و سازمان ملل تحریم های مربوط به مسئله هسته ای علیه ایران را در اوایل ماه جاری لغو کردند شایان ذکر است تحریم های مربوط به نفت توانایی ایران برای فروش نفت در بازارهای جهانی از اواخر سال89 محدود کرده بود.
اداره اطلاعات انرزی ایالت متحده در یک گزارش اعلام کرد: آزادسازی تحریم ها منجر به افزایش تولید نفت ایران و هم چنین صادرات در این بخش خواهد شد.
در این گزارش هم چنین آمده است پیش بینی ها حاکی از این است که میانگین سالیانه تولید نفت خام ایران در سال 2016به 3.1 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که به میزان 10 درصد از مجموع تولید کشورهای صادرکننده نفت خواهد بود.همچنین براساس این گزارش رسیدن به 3.6 میلیون بشکه در روز در سال 2017  دور از انتظار نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار