روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

مشکلات پاناما برای تصویب کنوانسیون آب توازن

اگر چه پاناما از تمایل خود برای پذیرش کنوانسیون آب توازن سخن به میان آورد اما مشکلاتی در اجرایی شدن این تصمیم وجود دارد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۹۱۲
مشکلات پاناما برای تصویب کنوانسیون آب توازن
به گزارش گروه بین الملل مانا، پاناما به عنوان دارنده بزرگترین ناوگان کشتی های تحت پرچم، از تداخل با قوانین آمریکا و موارد مربوط به تجهیزات مورد نیاز برای اجرایی شدن این قانون سخن به میان آورد. مقامات دریایی این کشور خواستار حل دغدغه اصلی کشتی داران در خصوص کنوانسیون آب توازن از سوی سازمان جهانی دریانوردی شدند.
از سوی دیگر لویدزلیست از وجود نامه ای از طرف دولت پاناما به سازمان جهانی دریانوردی خبر داد که در آن دولت پاناما تمایل خود را نسبت به تصویب قانون آب توازن اعلام کرده است و از طرفی از مشکلات موجود در زمینه فرایند اجرای آن برای سیستم کشتی ها و تفاوت های حاضر میان آمریکا و سازمان جهانی دریانوردی موجب بروز مشکل در اجرای این قانون است.
برخی از این موضوعات در جلسه بعدی کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی IMO در آوریل مطرح خواهد شد که تصویب این قانون در پاناما پیش از تشکیل این جلسه امکان پذیر نیست.
لویدزلیست پیش از این و در اوایل ماه جاری از شروع فرایند تصویب این قانون دریایی خبر داد. این خبر باعث آغاز سریع شمارش ناوگان تحت هدایت اعضای IMO شد و در آن زمان نیز از برخی مشکلات در خصوص تصویب این قانون از سوی کشور پاناما سخن به میان آمد. IMO پیش از این در حال شمارش ناوگان کشورهای مراکش، غنا و اندونزی بود که در سال 2015 این قانون را به تصویب رساندند. اما خبر پیوستن IMO به این قانون، مرحله شمارش را سرعت بخشید.
هفته گذشته طبق خبری که از مانا اعلام شد، IMO از امکان پذیر نبودن تصویب جهانی این قانون به دلیل کمبود کشتی های موردنیاز بر طبق قانون موجود خبر داد. لویدز همچنین از احتمال تصویب این قانون توسط بلژیک و فنلاند در روزهای آینده گفته بود. مقامات پانامایی در نامه ای به IMO اعلام کردند که مراحل تست تجهیزات مربوطه نیاز به بازبینی دارد به هر حال حتی پس از مشکل بازبینی مراحل آزمایش تجهیزات جدید مشکل دیگری که مطرح می شود معضل تجهیزاتی است که پیش از این به فروش رسیده اند.
پاناما برای تصویب قانون آب توازن با مشکلاتی چون تفاوت میان قوانین آمریکا و ملزومات بین المللی روبه رو است. پاناما در این نامه خواستار یافتن راه حل برای برقراری قوانین مشترک و جهانی برای اجرای قانون آب توازن شده است.
شایان ذکر است بر اساس قوانین آمریکا، گارد ساحلی این کشور اجازه پذیرش مصوبات بین المللی در خصوص تجهیزات را ندارد. طبق این قوانین ساخت تجهیزات در آمریکا نیاز به مجوزهای جداگانه ای دارد. این مسئله مشکلاتی را برای سیستم هایی که ازاشعه ماورابنفش استفاده می کنند و همچنین مجوز موقت تخلیه آب توازن در آب های آمریکا را اخذ کرده اند به وجود خواهد آورد.
برچسب ها: پاناما
ارسال نظرات
آخرین اخبار