۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

سال 2016؛ ورود سیل کشتی های گازبربه ناوگان جهانی

طبق پیش بینی ها ورود کشتی های بسیاری به ویژه در عرصه حمل گاز در سال 2016 باعث رشد ناوگان جهانی خواهند شد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۷۴۹
سال 2016؛ ورود سیل کشتی های گازبربه ناوگان جهانی
به گزارش گروه بین الملل مانا، مدیر عامل شرکت گازی نروژی آوانس در خصوص ورود کشتی های گازبر به ناوگان جهانی اظهار خرسندی کرد و اظهار داشت: به نظر می رسد در سال 2016 علاوه بر وجود ناوگان کشتیهای گازبر غول پیکرشاهد ورود حجم عظیمی از گازبرها باشیم.
اندرسن خاطرنشان کرد: وی هرگز شاهد به تعویق افتادن تحویل گازبرهای غول پیکر نبوده است و هشدار داد که این کشتی های جدید همگی در سال جاری به ناوگان جهانی خواهند پیوست. 
انتظار می رود در سال جاری شاهد ورود 45 کشتی گازبر غول پیکر باشیم.
شرکت آوانس در سال جاری کشتی جدیدی دریافت نخواهد کرد چرا که این شرکت پیش از این در سال 2015، برنامه توسعه ناوگان خود را با ورود 14 گازبر غول پیکر جدید تکمیل کرد. 
رشد بی رویه ناوگان کشتی ها از جمله دغدغه های اندرسن محسوب می شود و اظهار داشت: اگر شرکتی اقدام به سفارش 20 یا 40 فروند کشتی کند، موجبات نگرانی فراهم خواهد شد.
وی عرصه تولید LPG را فضای بهتری در شرایط فعلی خواند و گفت: در سال 2016 شرکت آوانس با احداث ترمینال های جدید شاهد افزایش صادرات LPG در آمریکا خواهد بود.
بر اساس این گزارش، شرکت دوریانLPG آمریکا در مصاحبه با لویدزلیست نیز از پیش بینی خود در خصوص افزایش تولید حمل و نقل LPG خبر داد. 
بهای پایین نفت هنوز باعث کاهش چشمگیر تولید LPG نشده است که این رویداد خوبی برای کشتی های گازبر و نرخ های آنها محسوب می شود.
صادرات از خاورمیانه که یکی از مناطق اصلی صادرات نیز به شمار می رود بر طبق پیش بینی ها در سال 2016 ثابت باقی می ماند و بر طبق گفته های مدیر عامل شرکت گازی نروژی آوانس پیش بینی برای سال 2017 هنوز زود است.
شاخص بالتیک نیز برای گازبرهای غول پیکر رشد را تجربه کرده است و بر روی 56.63 دلار به ازای هر تن ثابت مانده است. 
به هر حال شرکت های حمل و نقل گاز نیز در شرایط خوبی به سر می برند. 
لازم به ذکر است شرکت آوانس در سال گذشته از تصمیم خود برای خرید شرکت رقیب خود با نام اورورا LPG خبر داد اما در مناقصه شکست خورد.
به هر حال شرکت آوانس به گفته مدیرعامل این شرکت تمایل زیادی به ادغام دارد و تاکنون مذاکراتی را در این خصوص با شرکت هایی انجام داده است.
برچسب ها: گازبر
ارسال نظرات
آخرین اخبار