۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

افزایش 4.9 درصدی جابه جایی ها در بندر رتردام

بندر رتردام در سال 2015 رکورد خود را در میزان جابه جایی ها شکست.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۷۱۸
افزایش 4.9 درصدی جابه جایی ها در بندر رتردامبه گزارش گروه بین الملل مانا، بخش اعظم افزایش جابه جایی ها در بندر رتردام مرهون جابه جایی های نفتی است.
این بندر در سال 2015 جابه جایی 466.4 میلیون تن را به ثبت رساند.
جابه جایی فله تر نیز در این ترمینال 10.9 درصد افزایش را نشان داد.
بهای پایین نفت جابه جایی نفت خام در بندر رتردام را به 8.1 درصد افزایش داد. عرضه و جابه جایی مواد نفتی نیز با 18 درصد افزایش به 88.5 میلیون تن در سال 2015 رسید.
بر اساس این گزارش، در مجموع افزایش جابه جایی چشمگیر سوخت و دیزل به بندر رتردام برای ورود به بازارهای اروپایی باعث افزایش جابه جایی های نفتی در این بندر شد.
آلارد کاستلین مدیر بندر رتردام اظهار داشت:ورود نفت خام بیشتر به پالایشگاه ها در اروپا و روسیه یکی از مهم ترین عوامل افزایش جابه جایی ها و در عین حال حمل سوخت تولیدی روسیه از طریق این بندر به شرق آسیا است.
حمل و نقل فله نیز در سال 2015 در این بندر تغییری چندانی نداشته است و تنها یک درصد کاهش را تجربه کرد.
تقاضا برای استیل افزایش نسبی را تجربه کرد که تولید استیل ارزان قیمت در چین به این تقاضا پاسخ داد.
این موضوع به نوبه خود باعث کاهش حمل و نقل 0.6 درصدی سنگ آهن و ضایعات جمعا به میزان 33.9 میلیون تن شد. جابه جایی زغالسنگ نیز با یک درصد افزایش به 30.7 میلیون تن و تولیدات کشاورزی با 3.8 درصد کاهش به 10.8 میلیون تن رسید.
حمل و نقل کانتینری در بندر رتردام نیز با 0.5 درصد کاهش به 12.2 میلیون TEU در سال 2015 رسید. حجم حمل و نقل کانیتنری به آسیا به عنوان شلوغ ترین خط حمل و نقل کانتینری دنیا دو درصد افزایش داشت اما حمل و نقل کانتینری در خطوط آمریکای لاتین و آمریکای شمالی در بندر رتردام با کاهش روبه رو شد.
مقامات بندر می گویند: اقتصاد قوی انگلیس نقش مهمی در جابه جایی ها در دریای شمال داشت به طوری که شاهد افزایش 10.1 درصدی تردد کشتی های رو – رو و رسیدن حجم کالاهای این کشتی ها به 22 میلیون تن در بندر رتردام شدیم.
مقامات بندری رتردام انتظار دارند در سال 2016 نیز شاهد چنین رشدی در حجم جابه جایی ها در بندر رتردام باشند.
برچسب ها: بندر رتردام
ارسال نظرات
آخرین اخبار