۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

یونان به دنبال پیشنهاد بهتر کاسکو برای بندر پیرالوس

اپراتور بندری چین(کاسکو) به عنوان تنها پیشنهاد کننده برای سرمایه گذاری 67 درصدی در بندر پیرالوس یونان تایید شد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۵۹۶۳۹
یونان به دنبال پیشنهاد بهتر کاسکو برای بندر پیرالوس
به گزارش گروه بین الملل مانا پس از اعلام آمادگی اپراتور ترمینال چینی به عنوان تنها پیشنهاددهنده در مناقصه خصوص سازی مالکیت بندر پیرالوس یونان که البته با تاخیر زیاد هم انجام شد یونان درصدد گرفتن یک پیشنهاد بهتر از کاسکو برای یک سرمایه گذاری عظیم در بزرگ ترین بندر این کشور برآمد.
قابل توجه است که به دنبال آغاز مناقصه، صندوق توسعه سرمایه جمهوری هلنیک، که به صورت اختصاری Taiped نامیده می شود, خبر ظهور کاسکو به عنوان تنها پیشنهاددهنده در مناقصه را مورد تایید قرار داد . 
صندوق توسعه سرمایه جمهوری هلنیک که در جهت افزایش پول نقد برای اقتصاد کشور یونان که مبنی بر گردش وجوه نقد است و سرمایه های دولتی را با قیمت ارزان تری به فروش می گذارد، با اشاره به این مطلب گفت: تقاضا برای یک پیشنهاد مالی بهتر مطابق با شرایط روند خصوصی سازی بود.
این صندوق همچنین افزود :هر پیشنهاد جدیدی در جلسه اعضا هیئت مدیره در هفته آینده مورد بررسی و بازیابی قرار می گیرد.
از سوی دیگررسانه های یونان به نقل از کاسکو می گویند: این یک مناقصه رضایت بخش برای سرمایه گذاری 67 درصدی است، منبع مذکور افزود: کاسکو پیش بینی می کرد که با تقاضای بالا بردن پیشنهاد روبه رو بشود.
نتایج مناقصه به سرعت با اعتراض شدید کارمندان بندر یونان مواجه شد، آنان این مناقصه را مضحک دانستند و در پی اعتراضشان و برای جلوگیری از این اقدام به شبکه خبری حمله ور شدند.
طبق اعلامیه منتشرشده از سوی سازمان اتحادیه کارگران اجازه نخواهند داد این اقدام ریسک آمیز که منجر به نابودی بزرگ ترین بندر می شود ادامه یابد.
شایان ذکر است، با آغاز روند کند خصوصی سازی، کاسکو در صدر توجه قرار گرفت.البته ناگفته نماند که کاسکودر حال حاضر از میان سه ترمینال کانتینری بندر، فعالیت در دو بندر را برعهده دارد که در سال 2009، این ترمینال ها تحت یک توافق 35 سال، به کاسکو واگذار شدند. 
نکته جالب توجه این است که در مارچ سال 2014، از گروه های علاقه مند به بندر دعوت به عمل آمد که با استقبال تعداد زیادی از کاندیداها روبه رو شد، و در آخر سه فینالیست باقی ماندند.
به دنبال آشفتگی های سیاسی و تغییرات زیادی که بر روی شرایط مناقصه اعمال شد هر دو رقیب کاسکو، خدمات ترمینال کانتینری بین المللی فلیپینی و ترمینال APM از مرحله خارج شدند.
شایان ذکر است دومین بندر یونان Thessaloniki و 10 بندر منطقه ای دیگر هم در راستای برنامه خصوصی سازی بنادر , در معرض فروش قرار گرفتند. ناگفته نماند، این اقدام در جهت اجرای تعهدات یونان برای پس دادن بدهی به طلبکاران بین المللی صورت می پذیرد.
در آخر باید به این موضوع اشاره کرد: خبر کاسکو به عنوان تنها پیشنهاددهنده مناقصه به دنبال خبر بد اقتصادی از طرف گروه معدن کاری طلا کانادایی تایید شد این گروه که بزرگ ترین سرمایه گذار خارجی برای یونان بود خبر از کم کردن یکی از پروژهایش داد که به دنبال این اقدام 600 فرصت شغلی از دست خواهند رفت..
برچسب ها: یونان
ارسال نظرات
آخرین اخبار