۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

کاهش کرایه کشتی های حمل گاز مایع در سال 2016

هم زمان با تصمیم بازار مبنی بر به آب اندازی تعداد بیشتری از کشتی ها و کاسته شدن از تراکم آنها در بنادر، نرخ کرایه کشتی های حمل کننده گاز مایع با روند کاهشی در سال آینده مواجه می شوند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۵۹۶۱۸
کاهش کرایه کشتی های حمل گاز مایع در سال 2016
به گزارش گروه بین الملل مانا بانک سرمایه گذاری جهانی بندری اعلام کرد: نرخ کرایه کشتی حمل گاز مایع در مسیر تجاری خلیج فارس – ژاپن با رسیدن به 4666,7 دلار برای هر تن،از هفته گذشته سیر نزولی 21 درصد را نشان می دهد.
ناگفته نماند شاخص بالتیک حاکی از آن است که حمل گاز مایع در مسیر مشابه تانورا به چین با رسیدن به 51.750 دلار برای هر تن در هفت ژانویه از 50.6300 دلار برای هر تن در 24 دسامبر، روند کاهشی مشابهی را به نمایش می گذارد.
چارلز روپسنیکی تحلیل گر ارشد بندری گفت: با کاهش صورت گرفته , نرخ کرایه ها به قیمت واقعی گذشته برمی گردد و سیاست اتخاذ شده برای بالا بردن مصنوعی کرایه ها با شکست روبرو می شود.
وی ادامه داد: تراکم کشتی ها در بندری در هند از جمله عوامل وخامت اخیر در بازار حمل گاز مایع دانست.
اعتصاب اخیر در ترمینال گاز مایع واقع در غرب هند، باعث متوقف شدن عملیات تخلیه یک کشتی حمل گاز مایع شدو به تبع آن بسیاری از مالکان کشتی ها، به دنبال پرداخت هزینه های خساراتی بالا، نوک انتقاد را به سمت ترافیک بندری هند گرفتند.
در حال حاضر با تحویل کشتی های گاز بر جدید در سال 2016 ، دستیابی به کشتی های حمل کننده گاز مایع آسان می شود.
وی ادامه داد: نرخ ها با توجه به افزایش ظرفیت کشتی ها به وضعیت طبیعی خود باز می گردند. در ضمن، با توجه به تقاضای بالای گاز طبیعی مایع توسط مشتریان چینی فعال در عرصه پتروشیمی، نرخ کشتی های حمل کننده گاز مایع ثابت باقی مانده است. در عین حال با توجه به ظهور شواهد روز افزون که حاکی از یک اقتصاد ضعیف تولیدی در چین است ، بر تولید این کارخانه ها سایه افکنده است.
وی در پایان اضافه کرد: ثبات کرایه ها مستلزم تلاش تمامی بازیگران این عرصه است.
برچسب ها: گازبر کرایه
ارسال نظرات
آخرین اخبار