۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

امکان پهلوگیری و بارگیری همزمان سه نفتکش در عسلویه

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از برای نخستین بار امکان پهلوگیری و بارگیری برای سه فروند کشتی نفتکش برای صادرات میعانات گازی در پایانه گاز عسلویه فراهم شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۹۵۲۳
امکان پهلوگیری و بارگیری همزمان سه نفتکش در عسلویه
به گزارش مانا سیدپیروز موسوی امکان پهلوگیری همزمان سه کشتی نفتکش در عسلویه را ثبت یک رکورد جدید به منظور صادرات میعانات گازی ایران خواند که به منظور جلوگیری از تاخیر در بارگیری کشتی‌های نفتکش و تحمیل هزینه دموراژ و همچنین اختلال در تولید گاز کشورانجام شد.
به گفته وی با انجام این عملیات حدود ۸۰۰ هزار تن از میعانات گازی ایران پس از بارگیری در کشتی‌‌های نفتکش روانه بازار شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در این عملیات ویژه بندری، بارگیری سه کشتی نفتکش اقیانوس پیما و سوئز ماکس با گوی‌های شناور و قدرت ریسک پذیری بالایی انجام شد، بیان کرد: در شرایط فعلی در کمتر پایانه نفت و گازی در جهان چنین عملیاتی انجام می شود، ضمن اینکه در پایانه عسلویه نیز از بدو تاسیس این عملیات برای اولین بار انجام شده است.
وی با یادآوری اینکه بارگیری کشتی‌های نفتکش با استفاده از گوی شناور منجر به ارتقای توان عملیاتی صادرات میعانات گازی ایران در پایانه گاز عسلویه خواهد شد، تاکید کرد: با توجه به تکمیل بودن ظرفیت مخازن ذخیره سازی میعانات گازی در عسلویه سرعت و دقت لازمه اجرای این عملیات بود به نحوی‌ که تاخیر در اجرای بارگیری ممکن بود که منجر به سر ریز شدن مخازن میعانات گازی عسلویه شود و قطع تولید گاز را به همراه داشته باشد.
مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران خاطرنشان کرد: عملیات پهلودهی سه فروند کشتی نفتکش غول پیکر از طریق گوی شناور در عسلویه با ثبت یک رکورد جدید در مدت زمان کمتر از ۱۲ ساعت انجام شد.
برچسب ها: نفتکش عسلویه
ارسال نظرات
آخرین اخبار