۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
نوروز 95

فاز نخست طرح گردشگری دریایی عسلویه افتتاح می شود

نوروز 95، فاز نخست طرح کلان گردشگری دریایی عسلویه برای خدمات رسانی به گردشگران مورد بهره بردای قرار خواهد گرفت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۴۸۳
فاز نخست طرح گردشگری دریایی عسلویه افتتاح می شودسرمایه گذار بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی عسلویه به خبرنگار مانا گفت: فاز نخست طرح کلان گردشگری دریایی در عسلویه، نوروز 95 به بهره برداری خواهد رسید.                                                          
محمد صفائیان اظهار داشت: در فاز نخست این طرح خدمات تفریحی دریایی مناسب به گردشگران در ساحل و دریای عسلویه ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت: بر مبنای برنامه ریزی های انجام شده و امکانات خریداری شده، در ایام نوروز 20 فروند قایق موتوری، و دو لنج کوچک برای گشت تفریحی دریایی مهیا خواهد بود.                                                 
مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی پازارگاد، یادآور شد: همچنین 10 فروند جت اسکی، 10 فروند هاورگراف و نیز تعدادی سه چرخه آبی برای خدمات رسانی به گردشگران آماده شده است.                                                                     
وی در ادامه گفت: همچنین در ایام نوروز کلوپ آموزش غواصی نیز در این طرح به گردشگران خدمات ارائه می دهد تا گردشگران بتوانند دنیای زیرآب را نیز تماشا کنند و بیش از پیش از سفر به سواحل خلیج فارس لذت برند.
صفائیان خاطرنشان ساخت: قصد داریم پلاژ اختصاصی شنا برای بانوان و آقایان را نیز راه اندازی و به بهره برداری برسانیم.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی عسلویه اظهار کرد: پروژه های گردشگری دریایی و ساحلی مذکور که تا نوروز آماده بهره برداری خواهند شد، 30 درصد کل طرح کلان گردشگری دریایی عسلویه را تشکیل می دهد.                                  
به گفته وی، در نوروز سال گذشته با ایجاد امکانات کمتری موفق شدیم به 15 هزار نفر گردشگر خدمات مناسب ارائه دهیم که در تلاش هستیم تا نوروز 95 بتوانیم حداقل به 30 هزار نفر گردشگر نوروزی خدمات گردشگری دریایی و ساحلی ارائه دهیم.
وی خاطرنشان ساخت: تکمیل 100 درصدی پروژه کلان گردشگری دریایی عسلویه به اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان نیاز دارد که تامین این میزان اعتبار باید از محل تسهیلات بانکی با حمایت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به عنوان حامی سرمایه گذاران در بخش گردشگری کشور صورت گیرد.
وی در ادامه بیانات خود گفت: یکی از موانع مهم در ایجاد امکانات گردشگری در سواحل عسلویه وجود قوانین دست و پاگیری است که باعث می شود تا روندکار به کندی پیش رود.                                    
صفاییان اظهار داشت: صدور مجوزهای زیست محیطی با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست باید با سرعت بیشتری انجام شود.
وی بیان کرد: درخواست های ما برای ساخت تاسیسات در سواحل عسلویه که به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده پس از گذشت چند ماه بی پاسخ مانده است.                            
مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی پازارگاد، تصریح کرد: خواسته ما حتماً درخواست مثبت از سوی محیط زیست نیست بلکه خواسته ما رسیدگی سریع است که زودتر تکلیفمان روشن شود و وقت را برای بروکراسی های اداری از دست ندهیم.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی عسلویه تاکیدکرد: قصد ما ایجاد مکانی ویژه گردشگری ساحلی و دریایی است که در کشور بی نظیر باشد و بتواند در سطح بین المللی مطرح شود.                                  
وی با اشاره به اینکه این طرح گردشگری در هشت هکتار زمین ساحلی قرار است ایجاد شود، بیان کرد: بر مبنای مطالعات و طراحی انجام شده در این زمین ساحلی هتل، رستوران، کلوپ ورزش های دریایی و سایر امکانات مرتبط با گردشگری دریایی ایجاد شود.
صفاییان همچنین از ساخت هتل در دریا، رستوران دریایی و ویلاهای شناور در طرح گردشگری دریایی عسلویه خبر داد.
برچسب ها: عسلویه
ارسال نظرات
آخرین اخبار