۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

صعود وایگائوکیائو به جایگاه پنجم کشتی سازی دنیا

کشتی سازی وایگائوکیائو جایگاه پنجم کشتی سازی دنیا را با تناژ کاری سه میلیون به خود اختصاص داد و از کشتی سازی هیوندای میپو سبقت گرفت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۵۹۳۷۰
صعود وایگائوکیائو به جایگاه پنجم کشتی سازی دنیابه گزارش گروه بین الملل مانا، طبق آخرین گزارش منتشر شده رده بندی برترین کشتی سازی های دنیا توسط گروه تحقیق کلارکسون، کشتی سازی وایگائوکیائو جایگاه پنجم دنیا را با تناژ کاری سه میلیون به خود اختصاص داده است
وایکائوکیائو با صعود در جدول، جایگاه پنجم را که قبلاً متعلق به هیوندای میپو بود، از آن خود کرد.
جالب توجه است که کشتی سازی های کره ای تا مدت ها صدر جدول را به تسخیر خود درآورده بودند و از وایکائوکیائو می توان به عنوان اولین شرکت چینی نام برد که توانست در جایگاه پنجم جهان بدرخشد.
به دنبال کاهش اکثر بخش های صنعتی کشتیرانی، تحلیلگران افول بیشتری در کشتی سازی های کره ای را پیش بینی می کنند. باید اضافه کرد: بانک کره ای واردات و صادرات گزارشی منتشر کرد که خبر از یک کاهش 25 درصدی سفارش ساخت کشتی در سال 2016 می دهد.
در گزارش گروه تحقیق بانک مذکور آمده است به دلیل رکود شدید در بخش سازه های فراساحلی، صنعت کشتی سازی با یک روند نزولی رو به رو می شود. این گزارش می افزاید: کشور کره جنوبی که یکی از فعال ترین بازیگران عرصه حمل گاز مایع (LNG) محسوب می شود، نیزبا افول مواجه شده است.
در مقابل ، ناظران مالی، کشتی سازان را به سمت سودآوری در سهام بازار و خاتمه روش های مناقصه های مخرب در بازار برای جذب مشتریان خارجی سوق داده اند .ناگفته نماند که سه کارخانه کشتی سازی ذکر شده خسارات میلیاردی را در سال 2015 به بارآوردند.
افزون بر این ساخت کشتی های جدید در کره با قیمت بالاتر می تواند مسیر هموارتری را برای کشتی سازی چینی با کشتی های کم هزینه تر فراهم کند.
درضمن کارخانه وایکائوکیائو، اولین قرارداد ساخت کشتی کروز به سفارش چین را امضاء کرده است که قرار است در سال 2020 میلادی به Carnival تحویل داده می شود.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کشتی CMA CGM ‌Zheng He ، کشتی همتای CMA CGM بنجامین فرانکلین است که در این کارخانه نیز ساخته شد.این کشتی بزرگترین کشتی کانتینری محسوب می شود که در بندرگاه لوس آنجلس در ماه دسامبر لنگر انداخت.
کشتی ‌ZhengHe و کشتی های از این نوع، از جمله بزرگترین کشتی های کانتینری هستند که تاکنون در چین ساخته شده اند.
.
برچسب ها: کشتی سازی
ارسال نظرات
آخرین اخبار