روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

MSC سوئیس پس از 6 سال به بندر شهید رجایی آمد

کشتی MSC DOMITILLE متعلق به دومین خط کانتینری برتر جهان پس از گذشت افزون بر شش سال در بندر شهید رجایی پهلو گرفت.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۹۳۳۴
MSC سوئیس پس از 6 سال به بندر شهید رجایی آمدبه گزارش مانا از هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلوگیری  در مراسم ورود کشتی MSC DOMITILLE به بزرگترین بندر تجاری کشور گفت: ظهر امروز(پنج شنبه، دهم دی ماه) بعد از گذشت شش سال، اولین کشتی خط کانتینری MSC سوییس با ظرفیت 9 هزار و 400 TEU کانتینر در ترمینال شماره دو بندر شهید رجایی پهلو گرفت.
ابراهیم ایدنی افزود: این کشتی یک هزار و 162 TEU کانتینر صادراتی و وارداتی دارد و از بندر شانگهای چین به بندر شهید رجایی آمده است.
ایدنی در ادامه تصریح کرد: قرار است از این پس هر هفته کشتی های خط کشتیرانی MSC در بندر شهید رجایی پهلو بگیرند.
این مقام مسئول اضافه کرد: خط MSC سوئیس دومین خط بزرگ کشتیرانی کانتینری دنیاست و با پهلوگیری کشتی متعلق به این خط در بزرگترین بندر تجاری کشور، تعداد لاینرهای خارجی متردد به این بندر به 17 خط افزایش یافت.
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، کاهش نرخ کرایه در همین مدت کوتاه برای کالاهای خاور دور از مزایای تردد خطوط لابه بندر شهید رجایی است و کشتیرانی ها از ظرفیت بازار ایران بهره مند می شوند.
وی گفت: از این پس در بخش های وارداتی و صادراتی کرایه حمل تجار کاهش می یابد و ظرفیت های بیشتری برای کشور ایجاد می شود.
یادآور می شود، آخرین بار کشتی MSC BEATRICE با ظرفیت حمل و نقل 14 هزار TEU کانتینر(از بزرگترین کشتی های کانتینری جهان) اواخر تیر ماه سال 88 در بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود و از آن زمان تاکنون، بیش از 6 سال می گذرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار