۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

هیچ تور گردشگری به جزیره ابوموسی نمی رود

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان نبود امکانات لازم برای ورود گردشگران به جزیره ابوموسی را دلیل اصلی به تاخیر افتادن برگزاری تورهای گردشگری به این جزیره اعلام کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۰۴۴
هیچ تور گردشگری به جزیره ابوموسی نمی رود
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به خبرنگار مانا گفت: جزیره ابوموسی به عنوان یکی از مهمترین پتانسیل های گردشگری دریایی هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است.
محسن ضیایی ادامه داد: هر چند طی سال جاری اقدامات موثری در راستای راه اندازی تورهای گردشگری به جزیره ابوموسی صورت گرفت اما در عمل هیچ تورگردشگری تاکنون به این جزیره زیبا برگزار نشده است.
وی تاکید کرد: در راستای راه اندازی تورهای گردشگری به جزیره ابوموسی با استانداری و نیز فرمانداری این جزیره مکاتبات و جلسات متعددی از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان برگزار شده است.
وی اظهار داشت: بر اساس توافقات به عمل آمده قرار بود نخستین تور گردشگری جزیره ابوموسی اوایل مهر ماه امسال همزمان با روز جهانی جهانگردی برگزار شود که این امر محقق نشد.
وی بیان کرد: در گام اول قصد داریم دانشجویان و کارمندان دولت را در قالب تورهای گردشگری با جزیره زیبای ابوموسی آشنا کنیم.
ضیایی اذعان داشت: تورهای گردشگری به جزیره ابوموسی از طریق سفرهای دریایی انجام می شود که بدون شک از جذابیت زیادی برای گردشگران برخوردار خواهد بود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان متذکر شد: با تلاش های مجدد انجام شده قرار است تورگردشگری به جزیره ابوموسی در سال جاری راه اندازی شود.
وی نبود امکانات لازم برای ورود گردشگران در جزیره ابوموسی را دلیل اصلی به تاخیر افتادن برگزاری تورهای گردشگری به این جزیره اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این امکانات گردشگری و تفریحی هم اکنون توسط بخش خصوصی در حال ایجاد و استقرار در جزیره ابوموسی است.
به گفته وی، هم اکنون استانداری هرمزگان خدمات ویژه ای برای حمل ونقل افرادی که در ابوموسی شاغل هستند در نظر گرفته است.
ضیایی اذعان داشت: سفرهای دریایی به جزیره ابوموسی روزانه دو بار به صورت رایگان توسط یک فروند شناور استاندار متعلق به بخش خصوصی که از سوی استانداری چارتر شده برای رفت و آمد ساکنین و شاغلین جزیره ابوموسی صورت می گیرد.
وی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: سفرهای دریایی به مقصد جزیره ابوموسی فقط از بندر لنگه به این جزیره صورت می گیرد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان اضافه کرد: همچنین در هفته سه پرواز از بندر عباس به مقصد بندر لنگه با هواپیمای چارتر شده توسط استانداری انجام می شوداما گردشگران نمی توانند از خطوط پروازی برای سفر به بندر لنگه استفاده کنند چرا که این هواپیما از سوی استانداری برای ساکنین و شاغلین جزیره ابوموسی چارتر شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: تلاش های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان که با مشارکت استانداری و فرمانداری جزیره ابوموسی و نیز سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام است، به زودی نتیجه بخش شود و شاهد رونق گردشگری این جزیره زیبای خلیج فارس با حضور تعداد انبوه گردشگران به این جزیره باشیم.
ضیایی تاکید کرد: با حضور گردشگران در این جزیره سرمایه گذاران نیز برای ایجاد امکانات گردشگری اعم از هتل، رستوران و کلوپ های تفریحی در این جزیره راغب خواهند شد.
برچسب ها: ابوموسی
ارسال نظرات
آخرین اخبار