۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

70درصدگردشگران هرمزگان به کیش و قشم می روند

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از افزایش میزان گردشگران ورودی به این استان تا پایان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۹۰۱
70درصدگردشگران هرمزگان به کیش و قشم می روند
 محسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون شرایط ورود گردشگران به بندرعباس و جزایر خلیج فارس در استان هرمزگان از روند افزایشی برخوردار است.
وی با بیان اینکه فصل توریسم استان هرمزگان از اوایل آذر ماه شروع می شود و در تعطیلات نوروز به اوج خود می رسد ادامه داد: در تعطیلات هفته گذشته شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر به ویژه از استان های همجوار به بندر عباس بودیم.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، اکثر گردشگران ورودی به استان هرمزگان از طریق زمینی و با استفاده از خودروهای شخصی خود وارد می شوند.
وی خاطرنشان ساخت: این امکان برای گردشگران فراهم است که با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت با خودروهای خود به جزایر قشم و کیش نیز وارد شوند.
ضیایی تصریح کرد: با برگزاری جلسات ستاد دائمی خدمات سفر استان هرمزگان در صدد هستیم بتوانیم برنامه ریزیهای لازم را جهت ارائه بهترین خدمات به گردشگران ورودی به استان داشته باشیم.
وی یادآور شد: جهت اسکان مسافران آمادگی لازم در تمام واحدهای اقامتی استان وجود دارد و بر عملکرد این واحدها نظارت کامل صورت می گیرد..
ضیایی با بیان اینکه هم اکنون بندرعباس به عنوان یکی از پرترددترین نقاط استان هرمزگان به دلیل ورود گردشگران مطرح است گفت: در شهرستان های ساحلی نیز انواع خدمات شهری از قبیل ترافیک، اقامت، پذیرایی و ... فراهم است.
وی بیان کرد: آمار ها حاکی از آن است که بیش از 70 درصد گردشگران ورودی به استان هرمزگان از جزایر کیش و قشم دیدن می کنند.
ضیایی عنوان کرد: همچنین برخی گردشگران نیز با نام نویسی در تورهای یکروزه جزیره هرمز از بندر عباس یا قشم به این جزیره سفر می کنند.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، گردشگرانی که قصد دیدن جزیره هنگام و تماشای دلفین های آبهای اطراف آن را دارند نیز می توانند با سفر به جزیره قشم به جزیره هنگام سفر کرده و از جاذبه های منحصر به فرد آن دیدن کنند.
وی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون اسکله های استان جهت جابه جایی مسافران از سرزمین اصلی به جزایر از آمادگی کاملی برخوردار هستند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تاکید کرد: در حال حاضر برنامه ای برای افزایش شناورهای مسافری فعال در مسیر جزایر استان وجود ندارد و شناورهای فعلی جوابگوی نیاز گردشگران دریایی است.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود در ایام نوروز که حجم گردشگران ورودی به استان افزایش چشمگیر می یابد، تعداد شناورهای مسافری در مسیر جزایر نیز افزایش یابد.
ضیایی در پایان تصریح کرد: پیش بینی می شود میزان گردشگران ورودی به استان هرمزگان تا پایان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.
برچسب ها: هرمزگان کیش قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار