۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

سیستان؛ منطقه آزاد می شود

هیئت وزیران لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی سیستان در استان سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد تجاری – صنعتی بانه – مریوان در استان کردستان را بررسی و تصویب کرد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۵۲۴
سیستان؛ منطقه آزاد می شود
به گزارش مانا، در این جلسه هیئت وزیران که عصر یکشنبه و به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، اعضا لایحه اصلاح قانون امور گمرکی، لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی سیستان در استان سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد تجاری – صنعتی بانه – مریوان در استان کردستان را بررسی و تصویب کردند.
اعضاء هیئت دولت بنا بر ضرورت ایجاد انعطاف در نظام قیمت گذاری محصولات بیمه‌ای و تضمینی صندوق ضمانت صادرات و با توجه به تغییرات جدید در نرخ‌های ارایه این خدمات در موسسات همتای صندوق در کشورهای عضو OECD (که مبنای نرخ های صندوق تعریف شده است) و به دلیل گذشت بیش از یک دهه از آخرین تغییرات اعمال شده، نرخ‌های حق بیمه و کارمزد محصولات بیمه ای و ضمانت نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات ایران را مورد بازنگری و بررسی قرار داد.
اضافه شدن محصولات جدید، تسهیل فعالیت‌های واگذاری ریسک به شکل بیمه اتکایی و ایجاد مزیت بیشتر برای پوشش کل گردش صادراتی صادرکنندگان، از دیگر دلایل بازنگری در نرخ‌های مذکور است.
در این جلسه همچنین آیین نامه راهنمایان گردشگری اصلاح شد. بر این اساس، شرایط اخذ مجوز فعالیت‌های راهنمایان گردشگری احصاء شده است. در اصلاحات انجام شده، مرجع صدور مجوز، مدت اعتبار کارت راهنمای گردشگری و وضعیت راهنمایان از نظر بکارگیری تبیین شده است. راهنمایان گردشگری صرفا مجاز به ارایه خدمات راهنمایی به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و واگذاری فعالیت و مجوز از سوی راهنمای گردشگری به فرد و یا دفاتر مسافرتی غیرمجاز ممنوع است.
هیئت وزیران همچنین به منظور تسریع در اجرای طرح‌های مربوط به نجات دریاچه ارومیه و با توجه به اضافه سطح کشت چغندر قند نسبت به نیاز استان و نیز لزوم تفاهم با کشاورزان، وزارت جهاد کشاورزی را موظف کرد تا متناسب با مبالغی که ستاد احیای دریاچه ارومیه تعهد و پرداخت می‌کند، نسبت به کاهش سطح کشت چغندرقند در ازای پرداخت مابه‌التفاوت کشت این محصول به سایر کشت‌های پاییزه اقدام کند این اقدام با هدف پرداخت مابه‌التفاوت کشت و ضرر و زیان وارده به کشاورزان در صورت تغییر کشت صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار