۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

ترانشیپ 700 هزار تن کالا از بندر شهید رجایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود 700 هزار تن کالا از طریق بندر شهید رجایی به دیگر بنادر منطقه خلیج فارس ترانشیپ شده است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۸۵۰۵
ترانشیپ 700 هزار تن کالا از بندر شهید رجایی
به گزارش مانا، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر افزود: مقصد این کالاهای ترانشیپی، بنادر جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است که در دورترین نقاط این منطقه واقع شده اند.
وی ادامه داد: جابجایی کانتینرهای ترانشیپی ارزآوری و اشتغالزایی مناسبی به دنبال دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تلاش های بندر شهید رجایی برای تبدیل به یک بندر کانونی طی سالیان اخیر، یادآور شد: طی دوازه ماهه سال گذشته، حدود یک میلیون و 720 هزار تن کالای غیرنفتی از این بندر ترانشیپ شد که هفت درصد بیشتر از مدت مشابه سال 92 بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون 15 خط کشتیرانی بزرگ دنیا به صورت مستقیم و منظم به بندر شهید رجایی کالا حمل می کنند، گفت: ارائه تخفیف های حجمی به شرکت های کشتیرانی قیمت تمام شده ورود کالا به ایران را ارزانتر و به صرفه تر از دیگر بنادر خلیج فارس کرده است.
وی افزود: ارایه خدمات تخلیه و بارگیری بدون تاخیر، سوخت و آذوقه رسانی به کشتی های بزرگ، کشتیرانی های معتبر بین المللی را برای لنگر انداختن در حوالی دروازه طلایی اقتصاد ایران به تکاپو انداخته است.
ایدنی گفت: طبق توافقات صورت گرفته با کشتیرانی ها، خطوط فعال در بندر شهید رجایی برای تردد در این بندر باید بخشی از بار ترانشیپی منطقه را از این بندر جابجا کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اعمال حاکمیت دریایی ایران در تنگه هرمز نقش بزرگترین بندر تجاری کشور به یک کانون مهم تجارت بین المللی منطقه رشد قابل توجهی داشته و 70 کیلومتر مسافت تردد کشتی ها را کاهش داده است.
برچسب ها: بندر شهید رجایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار