۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

روزهای خوش کارون با تداوم بارندگی های پاییزی

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: با تداوم بارندگی های موثر پائیزی روزهای خوشی برای رودخانه کارون که در چند سال اخیر با مشکلات زیست محیطی فراوانی رو برو بوده پیش بینی می کنیم.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۴۱۸
روزهای خوش کارون با تداوم بارندگی های پاییزی
محمدرضا شمسایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به بارندگی های کم سابقه پاییزی در حوضه آبریز کارون بزرگ و متعاقب آن باران آمدن بیش از یک متر و 200سانتی متری آب کارون در مقطع اهواز افزود: هم اکنون میزان بارش ها در مناطق بالادست به قدری زیاد بوده که آب کارون کاملا" گل آلود است و میزان EC یا شوری آن به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.
وی گفت: وضعیت رودخانه کارون با بارش های بسیار خوب پاییزی رو به بهبود است وی هم اکنون از حالت بحرانی خارج شده است.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به درپیش بودن بارشهای برف و باران در سه روز پایانی هفته جاری گفت: ریزش برف در حوضه آبریز کارون بزرگ ، میزان ذخیره آب در پشت سدها را در تابستان افزایش می دهد چیزی که در سال های اخیر به علت کاهش نزولات جوی به خصوص برف ذخایر آب رودخانه کارون به کمتراز نصف سال های نرمال رسیده بود.
وی ابراز امیدواری کرد با تداوم بارش های پاییزی و زمستانه وضعیت رودخانه کارون به گونه ای رقم بخورد که نگرانی های ناشی از آلودگی های زیست محیطی و شوری آب به حداقل ممکن برسد 
بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان در سه روزپایانی هفته جاری با تداوم بارش های پاییزی احتمال طغیان رودخانه ها و مسیل های استان وجود دارد که این وضعیت در حوضه رودخانه های کارون و کرخه نیز وجود خواهد داشت.
در همین حال مهاجرت پرندگان از اروپای شمالی و سیبری در چند روز اخیر در سواحل کارون و تالاب های شادگان و هورالعظیم رو به افزایش بوده که این خود دلیلی بربهبودی وضعیت زیست محیطی پهنه های آبی استان خوزستان بخصوص کارون است.
برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار