۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳

امکان بارگیری همزمان دو کشتی در عسلویه فراهم شد

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: امکان پهلوگیری و بارگیری میعانات گازی دو کشتی به صورت همزمان در پایانه صادراتی این شرکت در عسلویه فراهم شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۸۳۹۳
امکان بارگیری همزمان دو کشتی در عسلویه فراهم شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر سید پیروز موسوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صادرات میعانات گازی پارس جنوبی افزایش یافت اظهارداشت: با صادرات 14.7 میلیون بشکه میعانات گازی در مهر امسال از طریق سه گوی شناور (SPM) در بنادر عسلویه و کنگان میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال 80 درصد افزایش یافت.
وی با اشاره به افتتاح فاز 12 پارس جنوبی در اسفند ماه گذشته گفت: بهره برداری از فاز 12 پارس جنوبی در اسفندماه 93 که معادل سه فاز استاندارد گازی است در افزایش تولید این محصول راهبردی موثر بوده است.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به افزایش صادرات از فازهای پارس جنوبی اضافه کرد: با بهره برداری از فازهای 15 تا 18 میدان پارس جنوبی میزان تولید میعانات گازی از این فازها به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
موسوی با اشاره به فراهم شدن پهلوگیری دو کشتی بطور همزمان در عسلویه بیان کرد: هم اکنون امکان پهلوگیری و بارگیری دو کشتی به صورت همزمان در پایانه صادراتی این شرکت در عسلویه فراهم شده است و میعانات گازی تولیدی فاز 12 پارس جنوبی از طریق گوی شناور مستقر درمنطقه پارس دو کنگان بارگیری و صادر می شود.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از افزایش صادرات میعانات گازی در نیمه نخست امسال خبرداد و یادآورشد: درشش ماهه نخست امسال 73 میلیون و 821 هزار بشکه میعانات گازی فازهای پارس جنوبی بارگیری و روانه بازارهای جهانی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: کشورهای کره، ژاپن، امارات و چین مشتریان میعانات گازی ایران هستند.

برچسب ها: عسلویه
ارسال نظرات
آخرین اخبار