۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

افزایش ناگهانی اجاره سوئزماکس ها

اجاره سوئزماکس ها در طول یک هفته 20 هزار دلار افزایش را تجربه کرد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۸۱۸۲
افزایش ناگهانی اجاره سوئزماکس هابه گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از لویدز لیست براساس شاخص اجاره بالتیک کشتی های تانکر سوئزماکس به 63 هزار و 358 دلار در روز رسیده است و دلیل اصلی آن تقاضای بالا برای حمل نفت در غرب آفریقا اعلام شده است.
نرخ سوئزماکس ها در ماه اکتبر بر روی متوسط 35 تا 40 هزار دلار در روز ثابت ماند اما در انتهای ماه اکتبر شاهد افزایش ناگهانی تقاضا برای حمل نفت در غرب آفریقا بودیم.
موسسه مشاوره نفتی JBC سنگاپور نیز کاهش تولیدات پالایشگاه ها در اروپا در ماه گذشته را از دیگر عوامل رشد اجاره بهای کشتی ها عنوان کرده است.
نرخ سوئزماکس ها در دریای سیاه – مدیترانه در این هفته به 0.91 11 واحد رسید که متوسط 62 هزار و 841 دلار در روز را نشان می دهد. این عدد نسبت به 41 هزار و 878 هزار در هفته گذشته تفاوت چشمگیری را نشان می دهد.
از سوی دیگر اجاره کشتی های سوئزماکس در خطوط غرب آفریقا – شرق آمریکا بدون تغییر بر روی 62 هزار دلار در روز است.
سوئزماکس ها در خاورمیانه نیز تغییر چندانی را تجربه نکردند.
در خط آسیا – اقیانوس آرام به دلیل افزایش حجم پذیرش بندر کوزمینو روسیه از کشتی های با ظرفیت 13 هزار و 500 تن به یکصد هزار تن، حجم استفاده از سوئزماکس ها در این منطقه را افزایش می دهد.
افراماکس ها نیز از این افزایش بی نصیب نبودند و بر طبق شاخص بالتیک، متوسط اجاره آنها از 33 هزار و 217 دلار در هفته گذشته به 36 هزار و 673 دلار رسید.
براساس گزارش لویدز اگر چه هم اکنون عرصه حمل و نقل نفت از بازار بی رونقی بهره می برد، اما میزان سفارشات ساخت کشتی‌های تانکر برای 12 تا 18 ماه آینده نگران کننده است.
برچسب ها: سوئزماکس
ارسال نظرات
آخرین اخبار