۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

آب رودخانه کارون باز هم بالا آمد

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در پی بارندگی های شدید و سیلابی شدن مسیل های منتهی به رودخانه کارون ، دبی این رودخانه در مقطع اهواز برای دومین بار در هفته جاری بالا آمد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۱۶۶
آب رودخانه کارون باز هم بالا  آمد
محمدرضا شمسایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: دبی رودخانه کارون هم اکنون به 180متر مکعب در ثانیه رسیده که بالاترین میزان طی یک سال اخیر است.
وی گفت: با بالا آمدن آب رودخانه کارون به میزان یک متر و 35سانتیمتر ، آب رودخانه کاملا گل آلود شده ولی از میزان شوری و آلودگی آب کاسته شده است.
وی گفت: بدنبال بالاآمدن آب رودخانه کارون و گل آلود شدن آب آن، اختلالاتی در روند کاری تصفیه خانه های آب کلانشهر اهواز به وجود آمده است.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در ادامه گفت: باتوجه به ورود یک سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته جاری و پیش بینی بارش های گسترده در خوزستان و مناطق بالادست ، دبی رودخانه کارون از هفته آبنده نیز مجددا افزایش خواهد یافت.
شمسایی ابراز امیدواری کرد پس از گذر از دوره خشکسالی طولانی ، امسال شاهد سالی پرباران باشیم که این تاحدود زیادی مشکلات زیست محیطی و تامین حق آبه های تالاب های بزرگ خوزستان را از مرحله بحران نجات خواهد داد.
رودخانه کارون و جراحی دومنبع مهم تامین آب تالاب شادگان به شمار می آیند.رودخانه کارون که مثابه شاهرگ حیاتی خوزستان به شمار می رود پس از عبور از مناطق مرکزی استان در خرمشهر به اروندرود می ریزد و از آنجا راهی خلیج فارس می شود.
در دهه های اخیر رودخانه کارون با مشکلات و چالش هایی همچون ، شوری آب ، آلودگی ها ، لایروبی ، کاهش شدید آب و ورود حجم زیادی از فاضلاب های صنعتی ، کشاورزی و خانگی روبرو بوده است.
در استانداری خوزستان سالهاست کارگروهی تحت عنوان " ساماندهی رودخانه کارون " فعال است.
برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار